تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۳۰۱۱۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان تاکید کرد؛

ایجاد ۶۱۰۰ فرصت شغلی با اجرای ۵ طرح پیشران در کردستان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که در حال حاضر ۵ طرح پیشران در حوزه صنعت در این استان در دست اجرا بوده که با اتمام آن‌ها زمینه اشتغا‌ل‌زایی ۶ هزار و ۱۰۰ نفر فراهم می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: کردستان یکی از استان‌هایی است که علاوه بر شاخصه مرزی بودن، ظرفیت و پتانسیل‌های صنعتی، کشاورزی و معدنی بسیاری برای توسعه همه جانبه دارد.

وی افزود: کردستان دارای ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و از طریق ۲ مرز رسمی سیرانبند بانه، باشماق مریوان و ۳ بازارچه موقت مرزی، فرصت مناسبی را برای صادرات کالا از این طریق فراهم کرده است.

مدیرکل صمت استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر در کردستان ۸۲ فقره پروانه بهره برداری صنعتی داریم که زمینه ایجاد ۹۰۰ نفر فرصت شغلی با سرمایه گذاری ۸ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال را فراهم کرده است.

خلیقی ادامه داد: مهمترین واحد‌های تولیدی استان در حال حاضر پتروشیمی کردستان، صنایع لاستیک بارز، شرکت طلای زرکوه، شرکت تراکتور سازی آرانوس خاورمیانه، کیمیا معادن سپاهان، سیمان کردستان، سقز سازی کردستان، کاشی کسری و شرکت توتون آپادانا است.

وی یادآور شد: در زمینه طرح صنعتی نیز طرح‌های پیشران خوبی داریم مانند ذوب‌آهن سقز، توسعه طلای کردستان، طرح پتروشیمی بیجار و طرح گسترش تایر رازی که می‌تواند اشتغالزایی بالایی داشته باشد.

خلیقی با بیان اینکه پیش بینی اشتغالزایی در طرح‌های پیشران ۶ هزار و ۱۰۰ نفر بوده است که با بیش از ۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال اجرا هستند، بیان کرد: در زمینه طرح‌های صنعتی، طرح تولید ورق گرم فولادی در شرکت فولاد کردستان، طرح آهن اسفنجی بیجار، تولید گندله صبانور، کیمیا معادن سپاهان، تولید شمش طلا، تولید پلی اتیلن پتروشیمی از جمله این طرح‌ها است.

وی با اشاره به اینکه سالیان متوالی است که رهبر معظم انقلاب به مساله اقتصاد و تولید توجه ویژه دارند، گفت: سال گذشته ۸ درصد رشد تولید در حوزه صنعت و ۲ درصد در حوزه معدن در کل کشور داشته ایم که بیانگر تلاش مسولان در شرایط سخت اقتصادی است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده