تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۳۰۱۶۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزئیات آخرین اقدامات برای رشد تعاون/ ایجاد ۵۲ هزار فرصت شغلی در ۱۴۰۱

‌می‌متالز - معاون تعاون وزارت کار گفت:در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۲ هزار و ۱۳۱ مورد فرصت شغلی در بیش از ۲۰۰۰ شرکت تعاونی ایجاد شده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی مسکنی، معاون امور تعاون، درباره اعتبارات بودجه بخش تعاون گفت: همانطور که در جلسه ۸ فروردین ۱۴۰۲ در جلسه شورای عالی اشتغال تأکید شد، اعتباراتی در قانون بودجه ۱۴۰۲ در تبصره ۱۸ وجود دارد، که در این راستا ۲۵ درصد از اعتبارات به بخش تعاون تخصیص می‌یابد.

مسکنی افزود:هنوز در قالب قانون بودجه ۱۴۰۱ اعتباری از تبصره ۱۸ تخصیص داده نشده است. البته اعتبارات این تبصره در قانون بودجه ۱۴۰۰ تا آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ اختصاص یافت.

معاون تعاون وزارت کار درباره اینکه فرصت‌های شغلی در کدام بخش بوده است گفت:در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۸ درصد فرصت شغلی در تولید و ۲۶ درصد در بخش توزیع و در تعاونی‌های مسکن، مصرف و اعتبار و ۱۶ درصد در بخش خدمات بوده است.

وی در ادامه گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۲ هزار و ۱۳۱ مورد فرصت شغلی در بیش از ۲۰۰۰ شرکت تعاونی ایجاد شده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ با ایجاد ۴۹۵۰۲ تعاونی، به میزان ۵ درصد رشد داشته است.

مسکنی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده ۷۰ درصد از سرمایه‌گذاری انجام شده از طرح‌های تعاونی از طریق تجمیع سرمایه‌های کوچک و ۳۰ درصد آن از طریق تسهیلات بانکی و حمایت‌های دولتی تامین شده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای تقویت بخش تعاون عزم جدی دارد، گفت: با توجه به نیاز مبرم بخش تعاون به منابع مالی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های تعیین شده طی این مدت شاهد رشد ۱۷۶ درصدی سهم تسهیلات این بخش بوده ایم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده