تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۵
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۰۱۵۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مشکلات سیرانبند بانه بررسی می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از مشکلات مهم در شهرستان بانه بحث بازارچه سیرانبند و گمرک این بازارچه است که در سطح بالای کشوری بررسی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، ذبیح‌الله خداییان امروز در جریان سفر به شهرستان بانه در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم در بازارچه مرزی سیرانبند بانه تملک اراضی و اسناد این منطقه است که بایستی نقل و انتقال‌هایی انجام شود تا امکان سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مسائل و مشکلات بازارچه سیرانبند بانه بحث تجهیز گمرک به دستگاه ایکس‌ری و سایر نیاز‌های است که یک گمرک برای تسریع در انجام امور لازم دارد که از طریق استان و مرکز پیگیری و بررسی می‌شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره با اهداف این سفر گفت: هدف از این سفر پیگیری مسائل و مشکلات قضایی استان و بررسی مسائل و مشکلات بنگاه‌های تولیدی است که با کمک دستگاه قضایی نسبت به حل آن‌ها اقدام کرد.

وی اضافه کرد: به منظور بررسی مسائل و مشکلات شهروندان به شهرستان‌ها سفر و با مسوولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان، کارکنان دستگاه قضایی و برخی از شهروندان جلساتی برگزار می‌کنیم و همچنین زمان رسیدگی‌ها، کیفیت رسیدگی‌ها و مسائل و مشکلات مالی و اداری نیز بررسی می‌شود.

خداییان یادآور شد: یکی دیگر از مسایل شهرستان بانه بحث مشکلات کولبران است که جمع‌بندی و در جلسه‌ای در مرکز استان با حضور رئیس قوه قضاییه بررسی می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات بازارچه سیرانبند بانه اظهار داشت: اطراف بازارچه هنوز محصور نشده و از امکانات کافی برخوردار نیست، از نظر ساختمانی و تجهیزات نیز مشکلاتی دارد همچنین از لحاظ انتقال رسمی اراضی که تملک شده و نقل و انتقال هنوز انجام نشده است.

این مسوول افزود: برخی از افراد هنوز معارض اراضی این منطقه هستند که باید این مساله نیز باید پیگیری شود.

وی گفت: مشکلاتی با طرف عراقی وجود دارد که باید این مسائل در مرکز پیگیری شود که حل این مشکلات باعث فعالیت بیشتر گمرک می‌شود و سرعت نقل و انتقال نیز افزایش می‌بابد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور و هیات همراه در سفر به شهرستان بانه به مقام شامخ شهدای گمنام سیرانبند ادای احترام کرد و همچنین از بازارچه مرزی سیرانبند بانه بازید و با افرادی که مشکلات قضایی داشتند دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده