تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۹۸۸۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت خبر داد؛

۷۶ درصد هدف گذاری صادرات از مرز‌های کردستان طی سال گذشته تحقق پیدا کرد

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۷۶ درصد هدف گذاری صادرات از مرز‌های استان طی سال گذشته تحقق پیدا کرد.

به گزارش می‌متالز، طا‌ها سمیعی اظهار کرد: براساس هدف گذاری انجام شده باید ۵۸۸ میلیون دلار کالا از مرزی‌های استان صادر می‌شد که ۷۶ درصد این میزان محقق شد.

وی متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی در استان را ۴۵۰ دلار خواند و افزود: ۷۳ درصد سهم صادرات استان در سال گذشته مربوط به گمرک باشماق مریوان بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: صادرات انجام شده در استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن از لحاظ وزنی چهار درصد و از نظر دلاری هم سه درصد افزایش داشت.

سمیعی به مشکلات صادرات در استان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات استان در زمینه صادرات این است که حمل یکسره کالا در مرز‌های استان انجام نمی‌شود.

وی یادآور شد: وضع محدودیت‌ها یا ممنوعیت‌های مقطعی یا فصلی برخی محصولات از سوی طرف عراقی از دیگر دلایل کاهش صادرات در استان است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرز‌های رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید که گمرک این شهر در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی هم در بخش واردات فعال است.

در مجموع گمرکات استان کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده