تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۹۸۴۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست صمت چهارمحال و بختیاری اعلام کرد؛

رشد ۳۰ درصدی تنها واحد صنعتی دانش‌بنیان در استان/ تمدید فراخوان کمک سود تسهیلات بانکی صادرکنندگان

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که تولید محصول در تنها کارخانه دانش‌بنیان استان ۳۰ درصد رشد یافته است.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تولید محصول در تنها کارخانه دانش‌بنیان چسب «رزین آب پایه» ۳۰ درصد رشد یافته، گفت: چسب «رزین آب پایه» در صنایع کاغذسازی، بتن، صنایع فرش و موکت، چاپ و پارچه کاربرد دارد.

وی افزود: انحصار تولید چسب «رزین آب پایه» متعلق به اروپایی‌ها بود و نیاز کارخانجات داخلی به این محصول تا سال ۸۸ از کشور‌های بلژیک، آلمان و کره جنوبی تامین می‌شد که با بومی‌سازی این محصول به همت متخصصان بزرگترین کارخانه تولید موکت و کف پوش خاورمیانه در شهرستان بروجن، هم اکنون علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات هم وجود دارد.

سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در تنها کارخانه چسب و رزین کشور روزانه یک‌هزار و ۲۵۰ کیلوگرم محصول تولید شده که علاوه بر مشتریان داخلی به کشور‌های ترکیه، افغانستان، عراق و کشور‌های حاشیه دریای خزر صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر دو هزارتن از این محصول به خارج از کشور صادر شده، گفت: ۱۸۰ هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

در این زمینه، مظلومی، مدیر فنی کارخانه هم گفت: امسال برای افزایش ۵۰ درصدی تولید چسب «رزین آب پایه» برنامه‌ریزی شده است.

این محصول ابتدا در یک کارخانه با سرمایه گذاری ۱۶۷ میلیارد ریال و زیربنای شش هزار متر مربع تولید شد. واحد تولیدی «چسب رزین آب پایه» شهرستان بروجن زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۶۰ نفر را فراهم است. شهرک صنعتی بروجن در فاصله ۶۵ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

تمدید فراخوان کمک سود تسهیلات بانکی صادرکنندگان و زیر ساخت‌های صادراتی

در ادامه رحمتی با بیان اینکه فراخوان کمک سود تسهیلات بانکی صادرکنندگان و زیر ساخت‌های صادراتی تمدید شد، افزود: این فراخوان تا پایان وقت اداری چهارشنبه ۳۰ فروردین‌ماه جاری درخصوص یارانه سود تسهیلات بانکی تمدید شده است.

وی با تاکید بر اینکه این فراخوان تمدید نخواهد شد، یادآور شد: متقاضیان دارای شرایط بهره‌مندی از این مشوق‌ها باید تمامی مستندات و مدارک را به‌صورت فیزیکی (داخل زونکن) و حضوری به دفتر ترویج تجارت معاونت ارتقاء کسب و کار‌های بین‌المللی واقع در سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی تهران، ولیعصر (عج)، بزرگراه شهید چمران تحویل دهند.

رحمتی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند از طریق شماره‌های تماس ۲۱۹۱۹ و ۰۲۱۲۲۶۶۲۶۲۴ اطلاعات بیشتر کسب کنند، گفت: دفاتر آن سازمان امکان دریافت مدارکی ارسالی از طریق پست، ایمیل و دورنگار را نداشته و مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده