تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۲۹۸۲۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل صمت استان اصفهان مطرح کرد؛

ظرفیت بالایی در صنایع پوشاک، نساجی و طلا داریم/ شرایط ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری مطمئن صنعتی در اصفهان وجود دارد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان اصفهان اعلام کرد که این استان ظرفیت بالایی در صنایع پوشاک، نساجی و طلا دارد و در زمینه تولید و صادرات این محصولات پیشرو ست.

به گزارش می‌متالز، «امیرحسین کمیلی» مدیرکل صمت استان اصفهان ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: این استان با برخورداری از شرکت‌های فراوان فعال در زمینه تولید الیاف، نخ و پارچه، حدود ۴۰ درصد صنعت نساجی کشور را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت شهرک پوشاک در استان اصفهان ادامه داد: حلقه نهایی زنجیره صنعت نساجی با راه‌اندازی این شهرک، تکمیل شده و به‌طور قطع سهم ۴۰ درصدی استان اصفهان در این صنعت افزایش پیدا می‌کند.

مدیر کل صمت استان اصفهان با بیان اینکه نساجی به‌عنوان یک صنعت با اشتغال بالا و آلایندگی پایین محسوب می‌شود، اظهار کرد: جانمایی شهرک پوشاک استان انجام شده و در حال گذراندن مراحل مصوبات نهایی خود است تا در سال جاری راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به جانمایی شهرک طلا و انجام مذاکرات نهایی در زمینه راه‌اندازی این شهرک یادآور شد: اصفهان سهم بالایی در زمینه تولید زیورآلات و طلا در کشور دارد و در سال‌های گذشته در زمینه صادرات طلا هم بسیار فعال بوده است.

کمیلی با بیان اینکه با راه‌اندازی شهرک طلا و زیورآلات در این استان آلایندگی کارگاه‌های تولیدی طلا در سطح شهر اصفهان برطرف و تولیدات طلا و جواهر این استان تقویت خواهد شد، گفت: شرایط ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری مطمئن صنعتی در این استان وجود دارد و باید تسهیل‌گری ویژه‌ای برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شود.

برپایه این گزارش، از مجموع ۹ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در استان اصفهان، ۲ هزار و ۳۰۰ واحد درصنعت نساجی با ۱۱۷ هزار نیروی کار فعالیت می‌کنند. جانمایی شهرک تخصصی طلا و جواهر استان در مجاورت شهرک صنعتی جی و در مسیر فرودگاه اصفهان و قرارداد واگذاری زمین آن نیز از اراضی معادن اطراف انجام شده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده