تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۹۷۸۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان غربی اعلام کرد؛

احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال استان در اولویت کاری‌مان است/ انجام بیش از ۵۶ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان غربی اعلام کرد که احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال استان در اولویت کاری اداره کل صمت این استان است.

به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان غربی در دیدار با فرماندار میاندوآب گفت: احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال استان در اولویت کاری اداره کل صمت استان بوده و پس از احصای واحد‌های راکدی که قابلیت احیا و بازگردانی به چرخه تولید را داشته باشند، نسبت به رفع موانع و مشکلات موجود در واحد‌ها اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در سال جاری علاوه بر احیای واحد‌های راکد و افزایش تولید واحد‌های صنعتی که بنا به‌دلایل وجود موانع و مشکلاتی با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند، طرح‌های صنعتی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد باشند، را نیز مورد حمایت قرار خواهیم داد تا به مرحله تولید و بهره برداری برسند.

مدیرکل صمت استان آذربایجان غربی در خصوص معادن نیز اضافه کرد: در سال جاری معادنی که به هر دلیلی نتوانند به چرخه تولید بازگشته و به فعالیت خود ادامه دهند، طی فرآیند قانونی نسبت به سلب صلاحیت آن‌ها اقدام و از طریق برگزاری فرآیند مزایده عمومی به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد.

در این جلسه مصوبات سفر مقام عالی استان به شهرستان میاندوآب نیز مورد بررسی قرار گرفت و جهت تسریع در اجرای مصوبات تصمیماتی اتخاذ شد. در ادامه مدیرکل صمت استان آذربایجان غربی، به همراه سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب از ۴ واحدصنعتی تولیدی قطعات خودرو، ریخته‌گری و تولید قطعات روان خودرو، طرح توسعه شرکت زرین گدازه و طرح توسعه شرکت پیش‌تنیده در شهرک صنعتی میاندوآب بازدید به عمل آورد.

در این بازدید که سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت، تعدادی از اعضای هیات مدیره شهرک صنعتی و رئیس اتاق اصناف میاندوآب حضور داشتند، مسائل و مشکلات واحد‌های صنعتی، تولیدی و درخواست‌های تولیدکنندگان و صنعتگران شهرستان میاندوآب بررسی شد.

انجام بیش از ۵۶ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان در سال ۱۴۰۱

از سوی دیگر، سرتیپی، مدیرکل صمت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدا تا پایان سال ۱۴۰۱ در استان آذربایجان غربی ۵۶ هزار و ۸۹۶ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی جهت کنترل و نظارت بر عملکرد بازار، سطح عرضه و تولید انجام شد.

وی افزود: بازرسی‌های انجام شده در سال گذشته منتج به تشکیل ۶ هزار و ۳۷۵ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۶ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال گردید که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شد.

مدیرکل صمت استان آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد: طی یکسال گذشته بازرسی‌های انجام شده به تفکیک ۱۴ هزار و ۳۳۶ مورد بازرسی با تشکیل یک هزار و ۶۷۹ فقره پرونده به ارزش بیش از ۴۷۷ میلیارد ریال از واحد‌های تولیدی صنفی و غیر صنفی، یک هزار و ۸۳۸ مورد با تشکیل ۱۹۵ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۸۸۹ میلیارد ریال از واحد‌های صنفی عمده فروشی، ۳۳ هزار و ۷۵۷ مورد با تشکیل ۳ هزار و ۵۱۷ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۳۱۲ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال از واحد‌های صنفی خرده فروشی، ۹۰۹ مورد با تشکیل ۱۷۱ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۴ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال از انبار‌ها و سردخانه‌ها و ۴ هزار و ۷۸۶ مورد با تشکیل ۸۰۶ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از واحد‌های صنفی خدماتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته عملکرد ۱۷ شرکت وارد کننده نیز مورد بررسی قرار گرفت که ۷ فقره پرونده تخلفات صنفی با ارزش بیش از ۳۶۵ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شد، خاطرنشان کرد: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۷ هزار و ۷۷۹ مورد بازرسی طی گشت‌های مشترک بازرسی با ادارات و ارگان‌های ذیربط انجام گرفته که منجر به تشکیل ۲ هزار و ۷۵۱ فقره پرونده تخلف به ارزش یک هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال شد که جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

سرتیپی با اشاره به عملکرد مبازه با قاچاق کالا و ارز گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز ۵ هزار و ۶۴۶ مورد بازرسی با تشکیل ۳۰۴ فقره پرونده تخلف به ارزش نزدیک به ۹۸۰ میلیارد ریال انجام شده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده