تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۹۷۴۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان زنجان خبر داد؛

انجام ۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در استان زنجان/ ۳ هزار و ۴۴۰ پرونده تخلف صنفی تشکیل شد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان زنجان اعلام کرد که در سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در جهت راه اندازی واحد‌های صنعتی در استان زنجان صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، «مجید گلشنی» مدیرکل صمت استان زنجان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش صنعت استان در سال ۱۴۰۱، اظهارکرد: ۱۳۹ واحد صنعتی در سطح استان راه‌اندازی شده که سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این واحد‌ها بالغ بر ۶۰ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال است که با راه‌اندازی این واحد‌ها زمینه اشتغال ۳ هزار و ۸۶۳ نفر در بخش صنعتی استان فراهم شد.

وی در مورد صدور پروانه‌های بهره‌برداری در استان افزود: تاکنون هزار و ۲۳۸ پروانه بهره‌برداری صنعتی در سطح استان صادر شده که زمینه اشتغال ۴۸ هزار و ۵۱۰ نفر راه فراهم کرده است.

مدیر کل صمت استان زنجان در خصوص صدور جواز‌های تاسیس صادره عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱، یک‌هزار و ۱۲۹ جواز تاسیس صادر شده که سرمایه‌گذاری پیش بینی شده برای این طرح‌ها بالغ بر ۳۳۹ هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود با راه‌اندازی این طرح‌ها زمینه اشتغال برای ۳۰ هزار و ۸۴۷ نفر فراهم شود، یادآور شد: تاکنون در سطح استان ۳ هزار و ۱۰۰ مورد جواز تاسیس در استان صادر شده که هزار و ۷۶۳ مورد آن در شهرستان زنجان است.

تشکیل ۳ هزار و ۴۴۰ پرونده تخلف صنفی در استان زنجان

گلشنی در ادامه با اشاره به اینکه طی بازرسی‌های صورت گرفته در سال گذشته، ۳ هزار و ۴۴۰ پرونده تخلف صنفی در سطح استان تشکیل شده، تاکید کرد: در سال گذشته ۷۵ هزار و ۸۹۰ مورد بازرسی از صنوف استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به شکایات و گزارشات دریافتی در حوزه فعالیت صمت خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۷۷۶ مورد شکایات و گزارشات از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت و رسیدگی‌های لازم در این خصوص صورت گرفت.

مدیرکل صمت استان زنجان در خصوص سایر اقدامات صورت گرفته در حوزه بازرسی و نظارت هم گفت: مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه به‌ویژه در اقلام کالا‌های دخانی، آرایشی، بهداشتی، مبارزه با احتکار در غالب بازدید از انبار‌ها و عمده فروشان و عملیاتی کردن رصد هوشمند زنجیره تولید تا عرضه بنگاه‌های اقتصادی از جمله اقدامات حوزه بازرسی و نظارت در سال گذشته بوده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده