تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۹۷۴۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان هرمزگان مطرح کرد؛

تولیدات صنعتی استان رشد ۱۸ درصدی داشته است/ پیش‌بینی اشتغال برای ۲۴ هزار نفر

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان هرمزگان اعلام کرد که تولیدات صنعتی این استان در سال ۱۴۰۱، نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۱۸ درصدی داشته است.

به گزارش می‌متالز، «خلیل قاسمی» مدیرکل صمت استان هرمزگان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ هزار و ۱۵۰ نفر در سامانه رصد ثبت‌نام کرده‌اند که این امر نشان از فعالیت و تولید مستمر در حوزه صنعت، معدن و تجارت است، گفت: ۶۲ فقره پروانه‌های صنعتی با سرمایه‌گذاری ۸۳۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ صادر شد که مهمترین آنها، شرکت نفت جی و آسیاکران بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ مجوز‌های تاسیس برای شرکت‌های بسیاری از جمله کارخانه نورد و لوله هرمز، شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان، پتروپالایش نگین مکران و تولیدی صنایع فولادی گنجینه کانسار صادر شد، ادامه داد: پیش‌بینی اشتغال‌زایی برای مجموعه‌هایی که جواز تاسیس آن‌ها صادره شده، بالغ بر ۲۴ هزار نفر است.

مدیرکل صمت استان هرمزگان همچنین تاکید کرد: میزان تولید محصولات صنعتی در این استان، در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۲ میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: مهمترین صنایع که در سال ۱۴۰۱ رشد داشته‌اند، صنایع شناورسازی با ۲۳ درصد رشد، شمش فولاد با ۷ درصد رشد، فرآورده‌های نفتی با ۲۴ درصد رشد و مصالح ساختمانی با ۳۰ درصد رشد بوده‌اند.

قاسمی در ادامه خاطرنشان کرد که استان هرمزگان با سرمایه‌گذاری ۱۶۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، رتبه اول کشور در سرمایه‌گذاری را از آن خود کرده است.

وی، شاخص‌ترین اقدامات حوزه طرح و برنامه را طراحی و ایجاد شهر‌های صنعتی فولاد، شیشه وکود و سم برشمرد و افزود: همایش سرمایه‌گذاری شهر شیشه به منظور شناسایی سرمایه‌گذاران جدید و ایجاد فضایی به‌منظور جمع‌آوری سرمایه‌های کوچک برای راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ برگزار شد که ایجاد زنجیره ارزش کانی سیلیس از طریق صدور جوازتاسیس واحد‌های تولیدی شهر شیشه یکی از موارد مهمی است که در این حوزه دنبال می‌شود.

مدیرکل صمت استان هرمزگان، ایجاد زنجیره فولاد با محصول نهایی با رویکرد تامین بازار استان و صادرات در شهرک فولاد نوین و همچنین ایجاد زنجیره ارزش پتروشیمی به منظور تامین بازار استان و صادرات در حوزه کود و سم را از دیگر اقدامات موثر این حوزه برشمرد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده