تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۰۹۹۲۸
سرویس خبر : انرژی

موانع ساخت پتروپالایش شادگان برطرف می‌شود

‌می‌متالز - استاندار خوزستان گفت: ساخت نیروگاه حرارتی برای فولاد شادگان و پتروپالایش شادگان که با موانع محیط زیست از لحاظ تالاب مواجه بود مقرر شد محیط زیست و آب و برق نتیجه مطالعات خود را تا ماه آینده مطرح کنند تا بتوانیم این مانع را برطرف کنیم.

به گزارش می‌متالز، علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور محمدباقر آقاعلیخانی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و مدیران استانی عضو این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از درخواست‌های همیشگی استان افزایش خوراک برای واحد‌های شیمیایی است و خوشبختانه این موضوع از سوی ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید با رویکرد مثبت مدنظر قرار گرفت و امیدواریم موانع موجود در این خصوص رفع شود.

وی افزود: پیشنهاد دیگر نیز طرح آن در فرابورس بود و اینکه ما بتوانیم شعبه‌ای از بورس کالا در استان خوزستان داشته باشیم که سهمیه خوراک‌های پتروشیمی و فولاد در بورس عرضه شود و در این بستر خریداری شده و واحد‌های خوزستان یک امتیاز ویژه در این زمینه داشته باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: دستور کار دیگر این نشست مربوط به ثبت سفارش شرکت‌های منطقه آزاد اروند در سامانه جامع تجارت بود که بازرگانان در این زمینه مشکل داشتند و این مساله در جلسه مطرح شد و بنا شد این موضوع برطرف شود و اتصال در این سامانه برای این شرکت‌ها برقرار شود.

وی عنوان کرد: همچنین بحث نیروگاه حرارتی برای فولاد شادگان و پتروپالایش شادگان که با موانع محیط زیست از لحاظ تالاب مواجه بود در جلسه مطرح شد و مقرر شد محیط زیست و آب و برق نتیجه مطالعات خود را تا ماه آینده مطرح کنند تا بتوانیم این مانع را برطرف کنیم.

حسینی‌محراب بیان کرد: مشکلات شرکت‌های لوله سازی ماهشهر، روغن کشی نوید خلیج فارس، گروه ملی فولاد و قند و تصفیه شکر اهواز نیز در جلسه امروز مطرح شد که خوشبختانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با کمک به این شرکت‌ها موافقت کرد و امیدواریم با همتی که در مدیران هست این موانع برطرف شده و چرخه تولید در این شرکت‌ها با ظرفیت کامل به گردش در بیاید.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده