تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۷
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۰۰۵۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راه‌اندازی ۵۵ طرح تولیدی در استان بوشهر

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر فعال‌سازی واحد راکد تولیدی و صنعتی را از اهداف مهم برنامه امسال دانست و گفت: امسال ۵۵ واحد تولیدی و صنعتی نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت، با حمایت‌های ویژه تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفوی، با اشاره به تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید، اظهار داشت: تورم یک شاخص کلان اقتصادی است و مهار تورم منوط به اصلاح راهبرد‌ها و سیاست‌های کلان است.

وی با بیان اینکه مهار تورم نباید منجر به رکود در تولید و بازار شود گفت: عوامل موثر بر تورم در اقتصاد شامل، نرخ رشد اقتصادی، نقدینگی و حجم پول، نرخ بهره تسهیلات، نرخ ارز، تورم انتظاری، تولید ناخالص داخلی، مخارج و هزینه‌های دولت است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر برنامه‌های وزارت صمت برای مهار تورم را اصلاح ساختار تعیین قیمت، تکمیل سامانه جامع تولید و تجارت، کاهش گرانفروشی، کاهش قیمت تمام شده، افزایش و بهبود تولید و هدایت نقدینگی دانست.

صفوی برنامه بازرسی و نظارتی حوزه صمت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تقویت و فعال شدن کمیته نرخ‌گذاری کالا و خدمات به منظور تعیین مبنای نظارتی برای تیم‌های بازرسی، گسترش عملیات بازرسی در حوزه‌های بازرسی میدانی، طرح‌های ویژه نظارتی، گشت‌های مشترک، رسیدگی به شکایات مردمی تقویت و سرعت بخشیدن به روند کارشناسی پرونده‌های تشکیل شده، الزام اتحادیه‌ها و اتاق اصناف به بازرسی و نظارت بر واحد‌های صنفی تحت پوشش از جمله برنامه‌های حوزه بازرسی و نظارتی حوزه صمت است.

وی با اشاره به طرح‌های حوزه بازرگانی داخلی و اصناف تصریح کرد: برنامه‌ریزی و همکاری با نهاد‌های تأمین و توزیع کالا‌های اساسی در کارگروه تنظیم بازار به منظور دسترسی آسان‌تر به کالا‌های اساسی و جلوگیری از افزایش قیمت این اقلام، تشکیل اتحادیه صنفی شرکت‌های پخش استان به منظور تزریق کالا به بازار به‌صورت مستقیم و حذف واسطه‌های مازاد، حمایت از اصناف تولیدی استان با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و کاهش عوارض صدور و تمدید پروانه کسب با اهداف رونق تولید از جمله برنامه‌های حوزه بازرگانی داخلی و اصناف است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تأکید بر واردات کالا‌های سرمایه‌ای و نیازمندی‌های بخش تولید در صورت عدم وجود ساخت داخل را از جمله سیاست‌های حوزه تجارت خارجی اعلام کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی از طریق استفاده از مکانیسم و مشوق‌های مالی به منظور توسعه زیرساخت‌های بندری، ریلی، جاده‌ای و هوایی، تعامل با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای فروش تولیدات صنعتی استان و رونق صنایع و احیا بازارچه‌های مشترک مرزی برای تأمین معیشت مردم استان با هدف کنترل تورم از برنامه‌ها و سیاست‌های حوزه تجارت خارجی است.

صفوی با تشریح برنامه‌های بخش تولید ادامه داد: فعال‌سازی واحد‌های راکد قابل احیا برنامه‌ریزی عملی برای استفاده از ظرفیت‌های خالی واحد‌های موجود صنعتی، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سریع طرح‌های نیمه تمام و بازسازی و نوسازی صنایع، بهبود فضای کسب و کار از جمله طرح‌های در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال ضمن فعال سازی واحد راکد تولیدی و صنعتی ۵۵ واحد تولیدی و صنعتی نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت، با حمایت‌های ویژه تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر توجه خاص به مزیت‌های نسبی استان به ویژه در زمینه صنایع دریایی، صنایع معدنی، لوازم خانگی و صنایع پایین دستی را مورد تأکید قرار داد و افزود: سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته، ایجاد و توسعه نواحی صنعتی در مناطق روستایی استان و جلوگیری از قاچاق کالا از برنامه‌های در دست اجرا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده