تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۳۴۰
کد خبر: ۲۹۴۶۲۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد

عملیات اجرایی طرح تولید الکترود گرافیتی در کازرون آغاز شد

‌می‌متالز - عملیات اجرایی احداث طرح تولید الکترود گرافیتی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی کازرون آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، روز شنبه در این آیین، اجرای این طرح را گامی بلند برای جهت صرفه جویی ارزی دانست و گفت: الکترود گرافیتی یک محصول دانش بنیان و استراتژیک بویژه برای تولید فولاد در کشور است که موجب کاهش بهای تمام شده فولاد می‌شود.

حمیدرضا ایزدی افزود: با اجرای این طرح که ظرفیت تولید سالانه آن ۳۰ هزار تن است، برای ۴۵۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۲ هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: تولید الکترود گرافیتی در فارس تولید عنصر حیاتی صنعت فولاد که دلیل مقاومت فولاد را محقق می‌کند و باعث تقویت توان داخلی می‌شود.

ایران در شماره پنج کشور تولید کننده الکترود گرافیتی

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس هم گفت: با بهره برداری از این طرح تولیدی، کشورمان در شماره پنج کشور تولید کننده الکترود گرافیتی قرار خواهد گرفت.

سید مصطفی هاشمی افزود: فاز نخست این طرح شامل ساخت و راه اندازی بخش تراشکاری ظرف ۱۵ ماه آتی و سایر فاز‌های تکمیلی نیز ظرف ۴۰ ماه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: محصولات تولیدی این مجتمع شامل انواع الکترود‌های گرافیتی در قطر‌های ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیمتر و طول‌های یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ میلیمتر است که از محصولات مهم و راهبردی محسوب می‌شود و در تمام کارخانه‌های دارای واحد ذوب و ریخته گری فولاد به روش قوس الکتریکی کاربرد دارد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز مرکز استان فارس قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده