تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۱۳
بازدید: ۶۳۵
کد خبر: ۲۰۱۴۶۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس شورای شهر دلیجان درخواست کرد؛

معدنی مشابه معدن مس راوه در نزدیکی دلیجان فعال است/ نماینده مردم دلیجان، پیگیر حقوق مردم باشد و با رفتار دوگانه مراجع ذیربط مقابله کند

‌می‌متالز - بیگی رئیس شورای شهر دلیجان در نامه‌ای به سلیمی نماینده مردم دلیجان در مجلس، خواستار پیگیری حقوق مردم جهت مقابله با فعالیت معدنی که در نزدیکی شهر دلیجان قرار دارد، شد.

به گزارش می‌متالز، چند روز گذشته حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتراضات مردم روستای راوه از توابع شهرستان دلیجان نسبت به احداث معدن مس در نزدیکی این روستا، با بیان اینکه محیط زیست استان مرکزی و استان قم و حتی معاون محیط زیست کشور در مورد احداث این معدن در این منطقه که حفاظت شده است، هشدار‌های لازم را داده اند، گفت: مردم روستای راوه نیز به همین معترضند که اگر محیط زیست مخالفت خود را جهت احداث این معدن اعلام کرده است، چرا اقدامات لازم برای جلوگیری از احداث آن انجام نمی‌شود.

سلیمی در این مصاحبه با بیان اینکه سازمان محیط زیست از وزارت صمت که مجوز احداث این معدن را صادر کرده، پاسخ خواسته که هنوز پاسخ قانع کننده‌ای از سوی وزارت صمت داده نشده است، گفت: موضوع را به مسوولین ذیربط اطلاع داده ایم و مساله در حال بررسی است.

این مصاحبه و موضع گیری‌های قبلی نماینده مردم دلیجان و محلات، نامه رئیس شورای اسلامی شهر دلیجان را در پی داشت.

بیگی رئیس شورای شهر دلیجان، در نامه‌ای به سلیمی با اشاره به اقدام قابل تقدیر این نماینده در راستای صیانت از حقوق مردم منطقه که باعث جلوگیری موقت فعالیت معدن مس راوه شد، خواستار دفاع از حقوق مردم دلیجان شد.

او در این نامه با بیان اینکه معدن مشابهی در ۵کیلومتری شهر دلیجان وجود دارد که چهار سال مشغول به فعالیت است و تنها عایدی آن برای مردم منطقه، تهدید سلامت آنان و تخریب محیط زیست است، خواستار پیگیری حقوق مردم دلیجان و مقابله با رفتار تبعیض آمیز مراجع ذیربط به ویژه سازمان محیط زیست در این باره شد.

معدنی مشابه معدن مس راوه در نزدیکی دلیجان فعال است/ نماینده مردم دلیجان، پیگیر حقوق مردم باشد و با رفتار دوگانه مراجع ذیربط مقابله کند

منبع: پایگاه خبری دیار آفتاب

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده