تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۰۱۵۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

مجلس پیگیر ساماندهی بازار فولاد است

‌می‌متالز - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت نتوانسته بازار فولاد، قیر و سیمان را ساماندهی کند؛ با وجود اینکه قیر از نفت به دست می‌آید و قیمت این محصول در ماه‌های گذشته حدود ۴ میلیون تومان در هر تُن بود.

به گزارش می متالز، علی نیکزادثمرین اظهار داشت: هر چند هزینه تولید میلگرد با وجود هزینه‌های بالاسری و سود کارخانه در کارخانه‌های نورد و ذوب حدود 8 هزار و 500 تومان و شمش حدود 7 هزار تومان است اما چرا میلگرد در بازار حدود 14 هزار تومان به فروش می‌رسد؟

وی درباره نابسامانی بازار فولاد و سیمان گفت: متاسفانه دولت نتوانسته بازار فولاد، قیر و سیمان را ساماندهی کند؛ با وجود اینکه قیر از نفت به دست می‌آید و قیمت این محصول در ماه‌های گذشته حدود 4 میلیون تومان در هر تُن بود باید دید چه اتفاقی در کشور رخ داده که قیر در هر تُن به حدود 7.5 میلیون تومان رسیده است.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی درباره بهای فولاد، افزود: تولید فولاد کشور 30 میلیون تُن است در حالی که حداکثر مصرف کشور به 15 میلیون تن می رسد؛ هر چند هزینه تولید میلگرد با وجود هزینه‌های بالاسری و سود کارخانه در کارخانه‌های نورد و ذوب حدود 8 هزار و 500 تومان و شمش حدود 7 هزار تومان است اما چرا میلگرد در بازار حدود 14 هزار تومان به فروش می‌رسد؟

وی با بیان اینکه صحبت مسوولان مبنی بر اینکه بورس موجب نابسامانی بازار فولاد شده، پذیرفتنی نیست اظهار داشت: برای تولید فولاد از انرژی، برق، معدن، سنگ آهن با هزینه ریالی استفاده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت و دو سرپرست قبلی این وزارتخانه وعده‌هایی مبنی بر ساماندهی بازار فولاد و سیمان دادند اما در تحقق این مهم موفق نبودند که از آنها در این رابطه گلایه‌مند هستیم البته لازم به ذکر است وزیر صمت اراده جدی برای رفع این مشکلات داشت اما در دولت مورد حمایت قرار نگرفت تا وزیر با اعمال تعرفه وضعیت را ساماندهی کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از اتمام بررسی بودجه در مجلس بنده به همراه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع ساماندهی فولاد ورود می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده