تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۶
بازدید: ۳۴۵
کد خبر: ۲۰۲۲۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مصادیق خودمان توانستیم:

انقلاب اسلامی و تحول در صنایع بنیادی و کالا‌های استراتژیک (سیمان، فولاد و صادرات بنزین‏)

‌می‌متالز - یکی از عرصه‌هایی که ایران توانسته به پیشرفت‌های قابل قبولی دست پیدا کند در بخش توجه و برنامه ریزی بر روی صنایع بنیادی و کالا‌های استراتژیک است که به گواه آمار و ارقام در برخی کالا‌ها مانند سیمان، فولاد و یا بنزین در رتبه‌های برتر جهانی و یا صادرکننده کالا قرار داریم.

به گزارش می‌متالز، در حالی در ابتدای دهه پنجم از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم که در چهار دهه گذشته، کشور شرایط و دوره‌های بسیار سختی را پشت سر گذاشته از جنگ تحمیلی تا وضع شدیدترین تحریم ها؛ اما همواره در این سال‌ها با وجود همه فشار‌ها و کاستی‌ها و دشمنی‌ها شاهد پیشرفت و توسعه در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستیم؛ به طوری که وضعیت کنونی کشور در بسیاری از زمینه‌ها قابل مقایسه با پیش انقلاب نیست.

یکی از عرصه‌هایی که ایران توانسته به پیشرفت‌های قابل قبولی دست پیدا کند در بخش توجه و برنامه ریزی بر روی صنایع بنیادی و کالا‌های استراتژیک است که به گواه آمار و ارقام در برخی کالا‌ها مانند سیمان، فولاد و یا بنزین در رتبه‌های برتر جهانی و یا صادرکننده کالا قرار داریم. برهمین اساس به مناسبت سالگرد چهل و دوسالگی انقلاب اسلامی به بررسی رشد و توسعه کشور در حوزه فوق پرداخته ایم.

متن کامل این مطلب در اینجا قابل دریافت است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده