تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۳:۴۱
بازدید: ۴۳۶
کد خبر: ۲۰۵۴۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

برخی از واحد‌های تولیدی یارانه دریافت کرده اند، اما سیمان و فولاد مورد نیاز را صادر می‌کنند

‌می‌متالز - محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: چرا واحد‌های تولیدی که از یارانه کشور استفاده می‌کنند، نهایتا به سمت صادرات سیمان و فولاد رفته اند و تولید داخل را به این شرایط رسانده اند؛ این مساله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا رضایی کوچی شرایط نابه سامان تولید و توزیع سیمان در کشور گفت: در این زمنیه انتقاداتی به وزرات صمت داریم که در قالب تحقیق و تفحص درباره نحوه توزیع و تولید سیمان و فولاد در کشور به آن می‌پردازیم.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد از تولید کشور در بخش سیمان، صادر می‌شود و ۵۰ درصد باقی مانده هم به تولید کنندگان داخلی می‌رسد و این بدین معناست که ما دو برابر نیاز کشور سیمان تولید می‌کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در تولید میلگرد و تیرآهن هم شرایط به مانند تولید سیمان است و ما در این بخش هم دوبرابر ظرفیت داخل، تولید داریم، اظهارداشت: چرا واحد‌هایی تولیدی که از یارانه کشور استفاده می‌کنند، نهایتا به سمت صادرات سیمان و فولاد رفته اند و تولید داخل را به این شرایط رسانده اند بنابراین این مساله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و ما می‌کوشیم در قالب تحقیق و تفحص در این زمینه مسوولین را پاسخگوی این وضعیت کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: متاسفانه وزرات صمت هیچ برنامه‌ای برای نظم بخشی به امر تولید و توزیع مصالح ساختمانی اعم از سیمان و فولاد ندارد و این مساله به نوعی باعث به هم ریختگی در بازار تولید مسکن شده است.

منبع: تحلیل بازار

عناوین برگزیده