تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۵۳۹
کد خبر: ۲۰۱۳۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

قیمت مسکن فقط در بورس کالا مشخص خواهد شد/ پیش بینی کاهش نرخ

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر قیمت گذاری صرف مسکن در بورس کالا و احتمال تحقیق و تفحص از وزارت صنعت در حوزه محصولات سیمانی و فولادی، پیش بینی کاهش قیمت مسکن داد.

به گزارش می‌متالز، کمال علی پورخنکداری با اشاره به موافقت مجلس با تبصره ۱۸ لایحه بودجه و اختصاص وام ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی ساخت مسکن شهری و روستایی به خانه ملت گفت: هدف از این مصوبه، ساماندهی بازار ملک و رونق ساخت و ساز و تولید مسکن است و انتظار می‌رود بازار مسکن در سال آینده به ثبات رسیده و با کاهش قیمت همراه باشد.

وی افزود: باتوجه به اثر افزایش قیمت مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده مسکن و رویکرد مجلس برای کنترل سیمان و فولاد، کمیسیون عمران برای کنترل بازار مصالح ساختمانی تدابیری اندیشیده و چگونگی اولویت دهی به ساخت و ساز‌ها در توزیع مصالح ساختمانی در طرح جامع ملی مسکن نیز مورد توجه قرار گرفته تا قیمت گذاری‌ها صرفا در بورس کالا انجام و دست دلالان از بازار مصالح ساختمانی کوتاه شود.

پورخنکداری ادامه داد: با توجه به اینکه بازار مصالح ساختمانی از کنترل وزارت صنعت خارج شده، سوال و تحقیق و تفحص از این وزارتخانه در حوزه مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد مطرح شده است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده