تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۰۱۵۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی در استان سمنان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۵۶۷ واحد تولیدی در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: تاکنون بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید ۹۹ به ۵۶۷ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است که ۱۱۴ واحد به ارزش حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۴۵۳ واحد به ارزش حدود ۷۷۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی می‌باشد.

وی افزود: ۳۳۹ واحد صنعتی و کشاورزی نیز در حدود ۵۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ (برنامه تولید و اشتغال) دریافت کرده اند که سهم صنعت از این تسهیلات ۶۴ واحد به ارزش ۳۸۲۷ میلیارد ریال و سهم کشاوری ۲۷۵ واحد به ارزش حدود ۱۹۵۰ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۹، ۷۶۴ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده اند که پرونده ۱۷۹ واحد در بانک‌ها در دست بررسی است.

این مقام مسئول با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه ادامه داد: در این نشست با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۴۶۰ میلیارد ریال به ۸۰ واحد صنعتی موافقت و مشکلات بانکی و زیربنایی دوازده واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان بررسی شد.

تشنه دل اظهار داشت: مشکلات ۱۲۰۸ واحد تولیدی در جلسات کارگروه بررسی شده است که در جهت رفع موانع موجود، ۲۵۹۳ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است و ۷۲ درصد مصوبات اجرایی شده است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده