تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۳
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۰۱۵۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
با حضور مجازی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم صورت گرفت

رونمایی از محصول ماسک نانو مس در دانشگاه ولی عصر (عج)

‌می‌متالز - با حضور مجازی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم آیین رونمایی از محصول ماسک نانو مس، ساخته شده توسط یکی از واحد‌های فناور مرکز رشد دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، دکتر غلامحسین رحیمی در این مراسم با بیان اینکه وجود واحد‌های فناور در دانشگاه‌ها، در مسیر کارآفرینی و توسعه کشور بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: تولید ماسک نانومس توسط واحد فناور دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان، تاییدی بر این مقوله است.

وی در ادامه از کار تخصصی در تولید این نوع ماسک صحبت کرد و افزود: از اینکه توانسته‌اید نانوذرات مس را بر روی پارچه بنشانید، تثبیت و پایدار کنید و این خاصیت آنتی باکتریال را به دست آورید که ویروس را غیرفعال می‌کند، کار فناورانه و نوینی است.

رنجبرعسکری رییس دانشگاه، ولی عصر (عج) نیز در سخنانی درمورد این محصول تولید شده، گفت: ماسک نانو مس، ماسکی سه لایه است که نانوذرات مس به کار رفته در آن بعد از یک دقیقه ویروس کرونا را از بین می‌برد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، وی افزود: بعد از مدت‌ها تحقیق و پژوهش به محصولی دست یافته‌ایم که دانش آن فقط در دست شرکت‌های مطرح آمریکایی و اروپایی است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده