تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۲۸۴۴۱۰
معاون دانشگاه خبر داد

انعقاد ۷ تفاهم‌نامه همکاری ادارات و شرکت‌ها با معاونت پژوهشی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان

‌می‌متالز - معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان گفت: هفت مورد تفاهم‌نامه همکاری داشتیم که مهمترین آن‌ها تفاهم‌نامه با مجتمع مس سرچشمه است.

به گزارش می‌متالز، دکتر مرتضی جعفرپور ۲۱ آذرماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته پژوهش، اظهار کرد: برنامه‌های معاونت پژوهشی در یک‌سال گذشته در حوزه فناوری و رفع مشکلات جامعه متمرکز شده است.

وی افزود: رویکرد اصلی ما حمایت بیشتر از فعالیت‌های اثربخش از قبیل تحقیقات بین‌المللی مشترک در سطح ملی و بین‌المللی با محققان خارج از کشور و حمایت ویژه از پایان‌نامه‌های تقاضامحور است.

جعفرپور بیان کرد: دوره‌های مراکز جوار دانشگاهی را برگزار کردیم که دانشجویان مهارت‌هایی را یاد گرفتند تا بتوانند بعد از فارغ‌التحصیل شدن اشتغال داشته باشند.

وی با اشاره به سال علوم پایه، گفت: موزه سیار علوم پایه را در دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار کردیم که بیشتر برای دانش‌آموزان شهرستان ثمربخش بود و بیش از ۱۴ هزار نفر از دانش‌آموزان و عموم مردم از این موزه بازدید کردند.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان عنوان کرد: در بحث فرصت‌های مطالعاتی دانشگاه تفاهمنامه‌ای با مجتمع مس سرچشمه رفسنجان منعقد کردیم که اعضای هیئت علمی دانشگاه بتوانند فرصت مطالعاتی ارتباط با صنعت را در مجتمع مس بگذرانند و از نزدیک با مشکلات صنعت مس آشنا شوند و تحقیقات را به سمت رفع مشکلات صنایع ببرند.

جعفرپور با اشاره به اینکه ۲۶ دانشجو دستیار فناوری در شرکت‌ها انتخاب شدند که از این تعداد ۲۰ نفر دانشجو از دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان بودند، ادامه داد: هفت مورد تفاهم‌نامه همکاری داشتیم که مهمترین آن‌ها تفاهم‌نامه با مجتمع مس سرچشمه است. هدف از این تفاهم‌نامه این است که اعضای هیئت علمی آن نمونه‌های صنعتی که می‌خواهند در دانشگاه ایجاد کنند باید توسط مجتمع مس انجام و آن نمونه را بعد از تولید بتوانند تجاری‌سازی کنند.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان، اعزام۵۵۰ دانشجو به دوره‌های کارآموزی، ۳۵ مورد فرصت مطالعاتی در جامعه و برگزیده شدن چهار نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه به عنوان اعضای هیأت علمی برتر در زمینه ارتباط با صنعت از دیگر فعالیت‌های این معاونت برشمرد و گفت: یک مورد طرح پژوهشی برتر و دو مورد فرصت مطالعاتی برتر نیز انتخاب شدند.

جعفرپور با یادآوری تقویت واحد‌های فناور در مرکز رشد دانشگاه، از تکمیل ریسمان فناوری در شهرستان خبر داد و گفت: برای این مساله هفت حلقه مشخص شده تا حلقه‌هایی که در صندوق‌های تأمین سرمایه، گسترس دفاتر تحقیق و توسعه در دانشگاه، مجتمع خدمات فناوری در دانشگاه و موزه ریاست جمهوری در مرکز شهر ایجاد می‌شود به سمتی برود که اشتغال ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده