تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۹
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۲۹۱۳۸۶
رییس دانشگاه صنعتی اصفهان:

به مقوله ارتباط با صنعت عینیت بخشیدیم

‌می‌متالز - رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در راستای نقش‌آفرینی در عرصه نوآوری، اولین قدم را با افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برداشتیم و به مقوله ارتباط با صنعت عینیت بخشیدیم.

به گزارش می‌متالز، سیدعلی میرمحمدمیبدی در آئین افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به درخشش دانشگاه صنعتی اصفهان از زمان تأسیس تاکنون، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی در آموزش و پژوهش بسیار خوش درخشیده و به یکی از دانشگاه‌های برتر در سطح کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امروز وظیفه اساتید دانشگاه و مجموعه دانشگاه صنعتی اصفهان حرکت به سمت پرورش نیرو‌های نوآور و توسعه مشوق‌ها در این راستا است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: امروز دانشگاه صنعتی اصفهان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی خوش می‌درخشد، اما به عنوان یکی از پایه‌های نظام نوآوری کشور، باید نقش خود را در این عرصه ایفا کند.

وی ادامه داد: نخستین قدم را با افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برداشتیم و به مقوله ارتباط با صنعت عینیت بخشیدیم.

میرمحمدمیبدی با اشاره به نقش دانشگاه صنعتی اصفهان در نوآوری‌های عرصه صنعت گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند با ایجاد مشوق‌های عرصه نوآوری در صنعت، خود را نشان دهد و رسالت این مرکز علمی در ارتباط با حوزه‌های مختلف نظیر آب، انرژی و امنیت غذایی را رقم بزند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: دست نیاز به سوی تمام متخصصان دراز می‌کنیم و به دنبال آن هستیم که سیاست‌گذاری نوآوری را با تعریف جدید ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است تبلور نوآوری را در صنعت ببینیم، افزود: نخستین قدم در این راه می‌تواند همین حضور مرکز نوآوری در دانشگاه و ارتباط دوسویه دانشگاه صنعتی اصفهان و فولاد مبارکه باشد.

میرمحمدمیبدی خاطرنشان کرد: تمام اساتید دانشگاه و دانشجویان آمادگی خود را برای نقش‌آفرینی در صنعت و شکوفایی در این عرصه را اعلام کرده‌اند.

به مقوله ارتباط با صنعت عینیت بخشیدیم

افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه مهاجرت نخبگان را معکوس می‌کند

حمیدرضا صفوی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز بعد از یک سال برنامه‌ریزی شاهد افتتاحیه مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان هستیم، اظهار کرد: ارتباط دانشگاه با صنایع بزرگ را می‌توان در یک مثلث خلاصه کرد که یکی از راس‌های این مثلث پژوهشکده فولاد بود؛ در این پژوهشکده مسائل پژوهشی مربوط به فولاد بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: رأس دوم این مثلث، مسوولیت اجتماعی فولاد مبارکه بود که با عضویت مدیرعامل فولاد مبارکه در هیئت امنا انجام شد و بخشی از این مسوولیت اجتماعی به‌صورت حمایت از دانشگاه و بخشی برای کارآفرینی فارغ‌التحصیلان انجام گرفت.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: رأس سوم مثلث که امروز کامل می‌شود به موضوع نوآوری بازمی‌گردد که شاید مسئله روز فولاد مبارکه نباشد، اما نوآوری در زمینه انرژی و تولید می‌تواند در آینده نیاز‌های فولاد را برطرف کند.

وی تصریح کرد: حمایت‌هایی که تا امروز از فولاد مبارکه داشتیم با افتتاح این مرکز شتاب خواهد گرفت و با ارتباطاتی که ایجاد می‌شود فاصله دانشگاه و صنعت بسیار کم خواهد شد.

صفوی خاطرنشان کرد: انجام مسوولیت اجتماعی، امروز بیشتر باید در مرکز نوآوری خود را نشان دهد؛ نخبگانی در همین مرکز علمی حضور دارند که می‌توانند در کشور مشغول به کار شوند و در ادامه به این آگاهی خواهند رسید که نیازی برای حرکت به سمت مهاجرت وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایمنا

عناوین برگزیده