تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۲۰۱۹۰۳
سرویس خبر : انرژی
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

آیین بهره برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت از آیین بهره برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم حسینی با بیان این مطلب، افزود: این آیین روز یکشنبه ۲۴ اسفندماه بصورت ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جزییات این پروژه گفت: قطعه ۲ خط ۱ انتقال آب خلیج فارس به صنایع سرچشمه و قطعه ۳ خط ۱ انتقال اب از خلیج فارس به اردکان (چادرملو) در این روز افتتاح خواهد شد.

وزیر صمت همچنین اعلام کرد: عملیات اجرایی خط ۲ انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز با دستور ویدیوکنفرانسی رییس جمهور، آغاز میشود.

رزم حسینی در خصوص انتقال اب به اصفهان به عنوان بخش دیگری از طرح، بیان کرد: روز یکشنبه همچنین عملیات اجرایی خط ۳ انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان آغاز خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط ۴ انتقال آب به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این روز بصورت همزمان عملیات اجرایی انتقال آب از دریای عمان (چابهار) به زاهدان نیز آغاز می‌شود.

وزیر صمت حجم سرمایه گذاری در این طرح ملی انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان را ۱۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود به عینت رسیدن این رویای ناباورانه با افتتاح کامل خط اول و با این ریل گذاری صحیح و اجرای خطوط ۲ و ۳ و ۴، حیات و امید به توسعه پایدار را در فلات مرکزی و شرق کشور شاهد خواهیم بود انجام این طرح از منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و مورد تاکید ریاست محترم جمهوری بوده است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده