تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۷
بازدید: ۳۷۹
کد خبر: ۲۰۱۹۳۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

۵۰ درصد تولید سال گذشته ذوب آهن اصفهان صادر شد/ برنامه افزایش سرمایه ذوب آهن به کجا رسید؟

‌می‌متالز - براساس آمار کدال، ذوب آهن اصفهان از زیان انباشته خارج شده و بعد از سال‌ها توزیع سود نقدی در مجمع عادی سالانه در دستور کار قرار دارد

به گزارش می‌متالز، بررسی آمار‌های رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه برابر با ۲۶ میلیون و ۸۸ هزار تن فولاد خام در کشور تولید شد. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۷.۶ درصدی داشته است. بر پایه این آمار‌ها در این مدت ۲۲ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۰۰ تن محصولات فولادی تولید شد که حاکی از رشد هفت درصدی است.
براساس این گزارش، تا پایان بهمن ماه تولید کاتد مس با رشد ۱۶.۷ درصدی به ۲۶۵ هزار و ۴۰۰ تن، شمش آلومینیوم خالص با رشد ۵۴ درصدی به ۳۹۶ هزار و ۵۰۰ تن و تولید آلومینا با افت ۱.۲ درصدی به ۲۱۱ هزار و ۴۰۰ تن رسید.

براساس آمار کدال، ذوب آهن اصفهان از زیان انباشته خارج شده و بعد از سال‌ها توزیع سود نقدی در مجمع عادی سالانه در دستور کار قرار دارد و به دلیل اینکه منافع بیشتری از محل سود توزیعی عاید سهامداران شود، هیئت مدیره لغو افزایش سرمایه پیشنهادی را تصویب کرد.

منصور یزدی زاده نیز گفت: افزایش سرمایه ذوب آهن در شرایط مثبت بازار انجام می‌شود، در شرایط کنونی افزایش سرمایه مرحله آخر را طی می‌کند و در حال تامین تضامین برای اجرای افزایش سرمایه هستیم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده ذوب آهن پیگیر افزایش سرمایه است، گفت: با توجه به اینکه مطالبات سازمان تامین اجتماعی از محل بند تبصره ۵ حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان است و تسویه نشده وارد افزایش سرمایه می‌شود که در شرایط کنونی افزایش سرمایه مرحله آخر را طی می‌کند و در حال تامین تضامین برای اجرای افزایش سرمایه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که افزایش سرمایه در شرایط مثبت بازار انجام شود، گفت: وقتی ۲ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داده می‌شود، باید در شرایطی انجام شود که روند بازار مثبت است، زیرا این افزایش سرمایه با هزینه کرد همراه است، به همین دلیل روال کار‌ها انجام خواهد شد و در فرصت مناسب این افزایش سرمایه اجرا می‌شود. همچنین احتمال این که قبل از سال ۱۴۰۰ انجام شود وجود دارد.

تولید محصولات با ارزش افزوده


در حال حاضر شرکت ذوب آهن اصفهان با ورود به تولید ریل و محصولات با ارزش افزوده بالاتر نه تنها توانسته است از زیاندهی به سودسازی برسد، به دلیل اینکه برنامه خود را روی تولید محصولات و فرآورده‌های خاص قرار داده تقاضای بالای برای محصولات شرکت نیز وجود دارد. از این رو بسیاری از سهامداران این شرکت که در چند وقت اخیر تحت تاثیر جوکلی بازار زیان دیده اند به روند صعودی بازار و این سهم امیدوار هستند. مدیرعامل این شرکت هم وعده داده که ارزش واقعی سهام شرکت ذوب آهن اصفهان در آینده محقق خواهد شد.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده