تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۰۱۹۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پورآبادی در جلسه شورای گفت‌وگوی استان خراسان شمالی

روند دریافت مجوز برای سرمایه گذاران تسهیل شود

‌می‌متالز - رئیس اتاق بجنورد در آخرین نشست شورای گفت‌وگوی استان خراسان شمالی، آسان‌سازی روند دریافت مجوز‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری را خواستار شد.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بجنورد خواستار آسان سازی در روند دریافت مجوز‌ها برای سرمایه گذاری شد و گفت: سختی‌هایی که اکنون برای دریافت مجوز وجود دارد، موجب جذب نشدن سرمایه‌گذاری در این استان خواهد شد و بعضا برخی از سرمایه گذاران نیز در حین کار به دلیل سخت‌گیری‌ها از ادامه کار پشیمان خواهند شد.

سعید پورآبادی در آخرین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی در سال ۹۹، رفع مشکل اینترنت شهرک‌های صنعتی استان را نیز از مطالبات محقق نشده عنوان کرد و افزود: متاسفانه هم اینک آنتن‌دهی در شهرک‌های صنعتی استان ضعیف است.

او افزود: این موضوع بار‌ها در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خوصی مطرح شده، اما اقدام موثری برای رفع آن انجام نشده است.

محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: هم اینک ۷۴ طرح سرمایه‌گذاری مجوز بی‌نام در استان صادر شده است که باید تمامی مجوز‌های لازم از دستگاه‌های مرتبط نظیر منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست گرفته شود.

او افزود: اگر این طرح‌های بی‌نام به آب، برق، گاز و تلفن هم نیاز داشتند از قبل باید تمامی اقدامات لازم انجام شود.

شجاعی ادامه داد: سرمایه‌گذار در طرح‌های مجوز بی‌نام نباید دنبال استعلام‌ها از سوی دستگا‌های مختلف باشند، تنها جای نام سرمایه‌گذار در طرح خالی باشد.

او با بیان اینکه دستگاه‌ها و سازمان‌ها سرمایه‌گذاران را در روند اداری دریافت مجوز‌ها پیر می‌کنند، افزود: برای جذب سرمایه‌گذار باید از قبل تمامی اقدامات لازم انجام شود نباید هیچ مشکلی در حین کار به وجود بیاید.

استاندار خراسان شمالی از دستگاه‌ها خواست تا طرح‌هایی که به عنوان بی‌نام صادر شده و مشکلی دارد را حذف کنند؛ چراکه سرمایه‌گذار پس از دریافت طرح نباید به هیچ دستگاهی مراجعه کند.

شجاعی افزود: همچنین واگذاری طرح‌ها باید بدون قید و شرط بوده و توجیه اقتصادی نیز داشته باشد.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش از پیگیری نکردن مصوبه‌های شورای گفتگو از سوی دستگاه‌ها انتقاد کرد و افزود: قبل از جلسه باید دستگاه‌ها و سازمان‌ها دور هم بنشینند و برای حل مشکل راه کار ارائه دهند، اما در این جلسه‌ها همدیگر را تازه می‌بینند.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده