تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۰۲۳۸۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

استقرار سیستم جامع کنترل کیفی قطعات یدکی در شرکت فولاد مبارکه

‌می‌متالز - با استقرار سیستم جامع کنترل کیفی قطعات یدکی در شرکت فولاد مبارکه، از این پس کلیه فعالیت‌ها و فرآیند‌های مربوط به این امور به‌صورت الکترونیکی انجام می‌گردد. به‌طوری‌که فعالیت‌های داخل سازمان در بستر سیستم is-suit و فعالیت‌های خارج سازمان در بستر سیستم CRM (ارتباط با مشتریان) بدون هیچ‌گونه خطای انسانی انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رئیس واحد کنترل کیفی فولاد مبارکه در تشریح اهمیت اجرای این پروژه گفت: تا پیش از استقرار این سیستم کلیه مراحل و فرآیند‌های کاری مربوط به این واحد در داخل و خارج سازمان به‌جز بخش کوچکی، توسط نرم‌افزار داخلی انجام می‌شد و بخش اعظم فعالیت‌ها به‌طور کلی به‌صورت دستی و توسط مدارک کاغذی انجام می‌شد.

رسول محبوب مهم‌ترین مزایای اجرای این پروژه را به شرح ذیل برشمرد:

۱-جامع بودن سیستم به‌نحوی‌که کلیه مراحل پروسه کنترل کیفی را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ ۲- پویا بودن سیستم به‌منظور اینکه هرگونه تغییر دیتا در تمام سیستم اعمال می‌گردد؛ ۳- ایجاد ارتباط الکترونیک مستقیم بین SMQ، خرید، مشاوران بازرسی و سازندگان؛ ۴- ایجاد سیستم متمرکز مدیریت کالا؛ ۵- دسترسی سریع و به‌موقع به اطلاعات؛ ۶- هماهنگی داخل و بیرون سازمانی؛ ۷- سرعت و چابک سازی در فعالیت‌های مرتبط با SMQ؛ ۸- ایجاد مستندات الکترونیکی با سطوح دسترسی امن؛ ۹- استفاده بهینه از منابع انسانی و تفکیک وظایف؛ ۱۰- استفاده بهینه از ظرفیت سازمانی و مشاوران بازرسی؛ ۱۱- مدیریت درخواست کار‌ها و دستورکار‌های بازرسی؛ ۱۲- مدیریت عملیات بازرسی توسط بازرسان و سازندگان؛ ۱۳- مدیریت مغایرت‌های ارجاع شده به واحد SMQ؛ ۱۴- مدیریت اعلامیه ورودی‌های ارجاع شده به SMQ؛ ۱۵- مدیریت صورت‌وضعیت.

وی به بار نشستن این پروژه را دستاوردی بزرگ برای شرکت دانست و در همین خصوص از همکاری و تلاش واحد‌های کنترل کیفیت قطعات یدکی (SMQ)، سیستم‌های اطلاعاتی یکپارچه، مدیریت و کارکنان شرکت ایریسا و سایر همکارانی که به انحای مختلف در این راستا یاری‌رسان پروژه بودند، تشکر و قدردانی کرد.


منبع: شرکت فولاد مبارکه اصفهان

عناوین برگزیده