تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۱
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۰۲۴۱۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

اقدامات انجام شده برای مهار آلودگی تولید فولاد چین

‌می‌متالز - موضوع آلودگی در چین به خاطر تولید بی رویه فولاد کماکان یکی از چالش‌های بزرگ این کشور به حساب می‌آید.

به گزارش می‌متالز، وزارت محیط زیست و محیط زیست روز پنجشنبه ۱۱ مارس برنامه خود را برای تولید فولاد چین در تانگشان به عنوان یکی از شهر‌های مهم در زمینه فولاد، اعلام کرد.

بررسی‌های اعلام نشده مقامات وزارتخانه در چهار کارخانه تولید فولاد در این شهر نشان داده است که این کارخانه‌ها سوابق تولید را حذف کرده اند.

این چهار کارخانه فولاد ضد زنگ Hegang Tanggang، Iron & Steel Tangshan Jinma، Steel Tangshan Chunxing Special Steel و Tangshan Donghua Iron & Steel هستند.

این وزارتخانه گفت، علی رغم اینکه شهر برای کاهش آلودگی تولیدات اضطراری را در پیش می‌گیرد، این کارخانه‌ها با سرعت بالایی کار می‌کردند.

اقدامات مسوولان چینی

تانگشان در اوج سرکوب صنعتی قرار دارد، تا فشار‌ها را بر صنایع مهم که هنوز به خاطر کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای دور از بازار هستند، افزایش دهد و مقامات شهری تهدید می‌کنند که در صورت عدم بهبود اوضاع، اقداماتی بیشتر ممکن است رخ دهد.

یکی از متخصصان صنعتی در چین گفت که سرعت بالای تولید به طور کلی به معنای بهتر به نظر رسیدن هزینه‌های تولید روی کاغذ است.

این منبع گفت:” چه کسی می‌داند در بازار چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بهتر است به جای قطع تولید، اکنون با نرخ‌های بالاتر کار کنیم و سود کسب کنیم. ”

سایر منابع بازار گفتند که صنعت فولاد چین مدتهاست فرهنگ رقابت از نظر مقدار تولید را دارد، در حالی که کیفیت را کنار می‌گذارد.

یک منبع بازرگانی در شرق آسیا گفت:” گزارش تولید فولاد در چین موضوع جالبی است؛ همه افراد در زنجیره تولید از مدیران تولید خط گرفته تا مدیران سطح بالا ممکن است اعداد تولید را بزرگ کنند تا مهم‌تر به نظر برسند. ”

چین این مشکل را در اواسط سال ۲۰۱۰ درک کرد و سیاست‌های سختگیرانه تری را برای کاهش تولید فولاد با کیفیت پایین مانند خاموش کردن تاسیسات منسوخ و غیرقانونی، به ویژه کوره‌های القایی در پیش گرفته است.

این کشور همچنین ادغام شرکت‌های فولادی و ادغام ۶۰ درصد ظرفیت فولاد را در بین ۱۰-۱۲ تولید کننده برتر فولاد تشویق می‌کند.

فعالان بازار در خارج از چین مدت هاست که با وجود تعهدات خود برای کاهش تولید فولاد خام، در افزایش آمار تولید فولاد در سال‌های گذشته متحیر بوده اند.

تاجری گفت:” به عنوان مثال، چرا واردات سنگ آهن سال به سال در حال صعود است که چین قرار است تولید فولاد را کاهش دهد؟ “

منبع: پایگاه خبری آرتان پرس

عناوین برگزیده