تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۹
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۰۲۵۹۵

۳۹۵۰ میلیارد ریال برای طرح راه‌آهن چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

‌می‌متالز - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری یکی از طرح‌های مهم زیربنایی استان را راه‌آهن عنوان کرد و گفت: در سال‌جاری سه هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد تخصیص یافت.

به گزارش می‌متالز، علی شهریارپور شامگاه یکشنبه در دهمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: میزان اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال به‌تازگی و به صورت نقدی پس از پیگیری‌های انجام شده از سوی مسوولان استان اختصاص داده شد.
وی افزود: در مسیر اجرای طرح راه‌آهن ۱۵ رشته تونل حفر می‌شود که از این تعداد تاکنون چهار رشته بازگشایی شده است و روند اجرای این طرح در انتهای آن، به‌علت جابه‌جایی ایستگاه شهرکرد کمی با تاخیر مواجه شد.
وی یادآور شد: تکمیل زیرساخت راه‌آهن شهرکرد چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که تا خردادماه سال آینده اعتبار مورد نیاز این طرح تامین و تزریق می‌شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ریل‌گذاری و تکمیل این طرح یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.
وی با اشاره به لزوم تکمیل طرح انتقال آب بن - بروجن گفت: در سال‌جاری برای اجرای این طرح ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت و از این مبلغ تاکنون ۸۰۰ میلیارد ریال جذب و یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به‌عنوان پیش‌پرداخت مناقصات آماده پرداخت است.
وی افزود: طرح انتقال آب بن - بروجن با دربرگیری تامین آب آشامیدنی برای نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری در ۱۱ روستا و ۱۳ شهر جزو ۳۱ طرح اولویت‌دار دولت تدبیر و امید است که تا پایان همین دولت تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تکمیل خطوط اصلی این طرح نیازمند چهار هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر است.
وی یادآور شد: اجرای طرح‌هایی مانند تصفیه‌خانه آب آشامیدنی شهرها، تامین آب آشامیدنی ۲۰ روستا و تکمیل مجتمع آبرسانی خانمیرزا برای ۳۴ روستا جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
شهریارپور اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۵ قرارداد با هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در حوزه احداث راه‌های ارتباطی استان منعقد شده و در حال اجرا است و از مجموع این طرح‌ها ۶ پروژه شامل باند دوم جاده شهرکرد - بروجن - لردگان، جاده شهرکرد - بازفت، شلمزار - ناغان، کنارگذر شمالی شهرکرد، جاده اردل - گورمیزه - دوپلان، جاده فارسان - دشتک و جاده شهرکرد - بن - داران اصفهان در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۱۲ کیلومتر از جاده شهرکرد - بروجن - لردگان از سه‌راهی امام‌قیس تا گدارکبک به‌طور کامل آماده شده و بزودی بهره‌برداری می‌شود.
وی افزود: تکمیل جاده شهرکرد -بروجن - لردگان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای تونل دوم کره‌بس و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بقیه خطوط این طرح نیاز دارد.
شهریارپور به اجرای طرح‌های احداث مسکن محرومان اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته و سال‌جاری زمینه احداث سه هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان ویژه این استان در سفر‌های معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه مصوب شد که از این تعداد ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مربوط به سال گذشته بود که به‌طور کامل بهره‌برداری شده و برای اجرای آن یک‌هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۷۰۰ میلیارد ریال کمک دولتی اختصاص یافته است.
شهریارپور اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث یک‌هزار واحد مسکونی محرومان چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اردی‌بهشت‌ماه سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.
به گزارش ایرنا، طرح‌های راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد، جاده‌سازی و تامین آب آشامیدنی بن به بروجن از مهم‌ترین پروژه‌های اولویت‌دار چهارمحال و بختیاری بوده که دولت تدبیر و امید تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها تا پایان همین دولت را در دستور کار قرار داده است.
در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در چهارمحال و بختیاری گزارشی از روند اجرای این طرح‌ها را ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چهارمحال و بختیاری

عناوین برگزیده