تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۲۰۲۸۲۴
سرویس خبر : اجتماعی
مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها:

رفع آسیب‌های اجتماعی با حضور خیرین امکان پذیر می‌شود

‌می‌متالز - فولاد گفت: مشهد مقدس نباید دچار آسیب اجتماعی، چون تکدی گری داشته باشد؛ در حالی که خیرین بزرگی در سطح استان می‌توانند با مشارکت آسیب‌ها را رفع کنند.

به گزارش می متالز، «محمد جواد فولاد» سه شنبه (۲۶ اسفند) در اولین نشست دبیران هماهنگی مشارکت های مردمی شهرستان های خراسان گفت: به برکت امام رضا(ع) توانستیم اولین گام را در جهت تاسیس مرکز هماهنگی مشارکتهای مردمی در مشهد برداریم.

مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها با بیان اینکه در راستای پشتیبانی از این دفتر، مدیر عامل موسسات خیریه برای حضور در کمیته ها اعلام هماهنگی کردند؛ افزود: نقش نهادهای مردمی در جهت رسیدن به اهداف حائز اهمیت است و دستگاه های دولتی با همکاری و همدلی مشارکت های مردمی می توانند به اهداف خود نائل شوند.

وی اظهار داشت: قبل از نیز، قرارگاه مساوات در استان خراسان شکل گرفت و موسسات خیریه در کنار این قرارگاه نقش آفرین بودند و به عنوان سرمایه های اجتماعی خوبی محسوب می شوند. همچنین کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی نقش خودشان را ایفا می کنند و نقش مردم برای حضور در این امر بسیار مهم است. نمونه آن را در ۸ سال دفاع مقدس است شاهد بودیم که کمک های مردمی چه اندازه در تامین مایحتاج موثر بود.

فولاد با بیان اینکه در حرکت مسیر مبارزه با کرونا از آغاز اسفند گذشته تا کنون حضور مردم چشمگیر و پررنگ بود و این حرکت بسیاری از مشکلات را کاهش می دهد؛ گفت: اگر حضور مردم نبود در بحث سلامت با مشکلات عمده مواجه بودیم.همچنین سپاه پاسداران و نیروهای مسلح اعم از ارتش و نیروی انتظامی بسیج شدند و بحران عظیم را پشت سر گذاشتیم و وضعیت کشور ما در برابر ویروس کرونا خوب بود.

وی با تاکید براینکه امروز نسبت به بسیاری کشورهای جهان به خوبی موفق عمل کردیم، افزود: برای اینکه نتایج خوب حاصل کنیم امروز نیازمند این هستیم تا روحیه ۶ ماه اول سال که مردم در میدان بودند، مجدد ساماندهی شود که مرکز هماهنگی مشارکت های مردمی در راستای این امر تشکیل شد.


مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها به ضرورت هر چه بیشتر همدلی بین مردم اشاره کرد و گفت: این امر موجب می شود تا بتوانیم از سرمایه تمام ظرفیت های مردمی استفاده کنیم و این بسیج عمومی در کنار هم می توانند بحران ها را مدیریت کنند و این ارتباط باعث شکل گیری توزیع عادلانه خواهد شد.


وی با بیان اینکه اولین نشست دبیران شورای هماهنگی مشارکتهای مردمی استان خراسان برگزار شد و انتظار می رود دبیران محترم همکاری لازم را داشته باشند، تمام نهادهای فعال به عضویت شهرستان دربیایند؛ اظهار داشت: این سامانه زمینه انتقال تجربه و هم افزایی از ظرفیت های را برای رسیدن به اهداف محقق می کند.

فولاد با اشاره به اینکه همدلی، همسویی و هم افزایی موفقیت استان ما را در کشور سربلند خواهد کرد، افزود: مشهد به لحاظ اینکه پایتخت معنوی کشور است، در بسیاری از زمینه ها رتبه اول را داشته است.

وی تصریح کرد: حیف است مشهد مقدس آسیب اجتماعی چون تکدی گری داشته باشد؛ در حالی که خیرین بزرگی در سطح استان می باشند، می توانند با مشارکت آسیب ها را رفع کنند.

منبع: خبرگزاری شبستان

عناوین برگزیده