تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۰۲۹۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

حمایت از تولید داخل راه برون رفت از مشکلات کشور است

‌می‌متالز - نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتی و بها دادن به تولید داخل، مهمترین راه کار برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش می‌متالز، پروین صالحی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: گزارش‌های ارسالی از سوی وزارتخانه‌ها حاکی از آن است که بازار با کمبودی مواجه نیست، اما توزیع نامناسب اقلام و کالا‌های اساسی مشکل اصلی بازار است که وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در این زمینه قول پیگیری داده‌اند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی وضعیت بازار با وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی نشست‌های اضطراری تشکیل داده است که امیدواریم با پیگیری بیشتر از طرف مسوولان مشکل توزیع هم حل شود.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه افزایش نقش دلال‌ها و سوداگران اقتصادی، نابسامانی در بازار کالا‌های اساسی ایجاد کرده است، اظهار داشت: حضور دلال‌ها در بازار موجب نارضایتی تولید کننده و مصرف کننده شده است و امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته بین قوای سه گانه بتوانیم دست دلالان را از کل تولید کشور کوتاه کنیم.

وی با اشاره به نابسامانی‌های اخیر بازار و قیمت‌های گوناگون اجناس، اضافه کرد: نقش دلالان و سوداگران در اقتصاد بیمار زیاد می‌شود، اما تاریخ ثابت کرده که هر جا مسؤولان کنار مردم بودند کاری غیرقابل‌حل نبوده است.

صالحی درادامه به مسائل حوزه انتخابیه خود پرداخت و گفت: ۲۲ کیلومتر جاده مبارکه به بروجن در محدوده شهرستان مبارکه و ادامه این مسیر در محدوده استان چهارمحال و بختیاری است که قسمتی از این ۲۲ کیلومتر در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۲ قسمت بعدی این مسیر منتظر اخذ بودجه است، خاطرنشان کرد: ادامه مسیر مبارکه- بروجن سال آینده تکمیل می‌شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جاده نامناسب ساحلی شهر دیزیچه، افزود: این جاده محل عبور خودرو‌های سنگین است که به‌مرورزمان موجب فرسایش آن شده که با پیگیری‌های انجام‌شده متوجه شدیم که این جاده متعلق به وزارت نیروست و مقرر شد این وزارتخانه برای حل مشکل این جاده با شهرداری دیزیچه همکاری‌های لازم را انجام دهد و امیدواریم با کسب رضایت کشاورزان منطقه این طرح در آینده‌ای نزدیک تکمیل شود.

وی با اشاره به اعتبارات بودجه سال آینده، گفت: با توجه به مشکلات موجود در مناطق محروم باید بیشتر این بودجه صرف رسیدگی به این مناطق در کشور شود.

صالحی با اشاره به مسائل فرهنگی در شهرستان مبارکه، گفت: دستگاه‌های مسوول و متولی امور فرهنگی بسیاری در این زمینه مشغول به کار هستند که به‌نوعی موازی کاری می‌کنند، اما می‌توانند، تلاششان را هم‌جهت کنند و مشکلات فرهنگی جامعه را حل کنند.

وی ادامه داد: همواره تاریخ ثابت کرده که هر گاه مسؤولان کنار مردم بودند کاری غیرقابل‌حل نبوده است و ملت ایران با وجود ۴۰ سال تحریم توانستند با بسیج و همکاری با هم عملکرد زیبای در زمینه مقابله با کرونا از خود در جهان به نمایش بگذارند.

نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطرات فضای مجازی و آسیب‌های آن بر جوانان گفت: به تعویق افتادن اجرای شبکه ملی اطلاعات به بهانه‌های مختلف به نوعی کوتاهی در حق فضای مجازی است که تهدیدی در زمان انتخابات محسوب خواهد شد.

شهرستان مبارکه با جمعیت حدود ۱۵۳ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) اصفهان

عناوین برگزیده