تاریخ: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۰۳۱۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طاهری:

نظام اقتصادی کشور، با فرض ماندگاری تحریم مورد تدبیر قرار گیرد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: بایستی سامان اقتصادی و سیاسی کشور، با فرض ماندگاری تحریم، مورد تدبیر قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری با اشاره به فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود فرمودند فرض کنید تحریم باقی خواهد ماند و اقتصاد کشور را بر اساس ماندن تحی کنریم برنامه‌ریزید. حال این سوال ایجاد می‌شود که چرا باید سامان اقتصادی و سیاسی کشور، با فرض ماندگاری تحریم، مورد تدبیر قرار گیرد؟

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از شروع هر موج تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران و به موجب صعوبت‌ها و دشواری‌های ناشی از آن، مسئولان و مدیران کشور به صورت آشکار یا ضمنی به دنبال پاسخ به این سؤال هستند که تحریم تا چه زمانی پابرجاست؟ همچنین تلقی ضمنی در برخی سطوح مدیریتی و در برخی بخش ها، این است که با توجه به موقتی بودن تحریم، کافی است تصمیماتی گرفته شود که برای مدت کوتاهی اقتصاد کشور دوام بیاورد تا از آن و متعاقب رفع تحریم، مجدداً به روال سابق بازگردیم.

وی اضافه کرد: در حالیکه رفع تحریم ایران به صورت واقعی و واجد اثر عینیِ اقتصادی، اساساً جایگاهی در دکترین اقتصادی ـ نظامی آمریکا ندارد و دوم آنکه نقش بستن انگاره کوتاه مدت بودن تحریم ملازم خواهد بود با سیاست گذاری‌های اقتضایی و تشدیدکننده شکنندگی‌های اقتصادی.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: لذا بایستی سامان اقتصادی و سیاسی کشور، با فرض ماندگاری تحریم، مورد تدبیر قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده