تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۸
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۲۰۳۰۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

آهن فلز تولید کننده ورق گالوانیزه و ورق آجدار

‌می‌متالز - فولاد و آهن از جمله از فلزاتی می‌باشند که دچار خوردگی، زنگ زدن و در نهایت کاهش مقاومت می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، بنابر اعلام آهن فلز، برای جلوگیری از وقوع این عوامل، سطح ورق فولادی را به واسطه فلز روی Zn می‌پوشانند که به این ورق، ورق گالوانیزه و به این فرایند گوانیزاسیون گفته می‌شود.

ورق گالوانیزه

اگر بخواهیم در مورد ورق گالوانیزه صحبت کنیم، میزان پوشش فلز روی بر سطح ورق بر اساس جرم فلز متفاوت می‌باشد و در محدوده ۱۰۰ الی ۳۵۰ گرم بر متر مربع قرار دارد. البته مهم‌ترین فاکتور‌هایی که در ضخامت پوشش ورق گالوانیزه دخالت دارند مواردی نظیر ترکیب شیمیایی فولاد، شرایط سطحی، کار سرد انجام شده روی فولاد قبل از گالوانیزه، زمان غوطه وری در حمام، متالورژی فرایند گالوانیزه و نرخ سرد کردن فولاد می‌باشند.

همچنین ورق گالوانیزه بطور کلی در سه دسته بندی قرار می‌گیرد که این دسته بندی‌ها بر اساس شکل گیری کریستال بر روی ورق تعیین می‌شود و به صورت ورق گالوانیزه گل درشت، گل ریز و بدون گل تقسیم بندی می‌شوند.

ورق گالوانیزه به دلیل ویژگی خاصی که در تولید خود دارد، دارای مزیت‌های فراوانی می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کم بودن هزینه فرایند گالوانیزینگ

کاهش هزینه برای نگهداری به دلیل عدم خوردگی و زنگ زدگی

افزایش طول عمر تا حدود ۲۰ الی ۳۰ سال

اعتبار بیشتر با توجه به استاندارد‌ها در خصوص گالوانیزینگ ورق‌های فولادی

دوام بیشتر در برابر اصطحکاک، خوردگی و صدمات محیطی

کنترل راحت پوشش گالوانیزه به وسیله چشم

محافظت کامل توسط پوشش گالوانیزه

ورق گالوانیزه به دلیل مقاومت بالا، عدم زنگ زدگی و عمل خورندگی که دارد در صنایع مختلفی به منظور مصارف متفاوت به طور گسترده استفاده می‌شود که از جمله از آن‌ها می‌توان به لوله سازی، لوازم خانگی، لوازم کشاورزی، ساخت قفسه، شیروانی ساختمان و ... اشاره کرد.

ورق آجدار

در ادامه بیشتر با ورق آجدار آشنا می‌شویم، ورق آجدار یکی از انواع ورق‌های گرم می‌باشد که برآمدگی‌های موجود در روی ورق آهنی، آجدار بودن را به خود نسبت داده است.

طرح‌های برجسته روی ورق می‌تواند به اشکال مختلف نظیر عدسی، لوزی، بادامی یا الماس شکل باشند که برای کاهش اصطکاک سطح طراحی شده که در این میان طرح گل بادامی بیشترین طرفدار را به این علت که آب کمتری رو سطح جمع می‌کند دارد.

آهن فلز تولید کننده ورق گالوانیزه و ورق آجدار

عمده‌ترین مصرف این ورق در بخش‌های شیب دار و پرتگاه‌ها می‌باشد که از لیز خوردن اشیا و افراد جلوگیری می‌کند و شما می‌توانید طرح‌ها و رنگ‌های مختلف از ورق را خریداری کرده و نصب نمایید.

ورق‌های فوق الذکر از انعطاف و استحکام بسیار بالا برخوردار می‌باشند که قابلیت خم شدن دارند و می‌توانند در هر شکلی جوش پیدا کنند. کاربرد ورق آجدار از دیگر کاربرد‌های ورق آجدار این است که می‌توان آن را در راه سازی و کف زمین‌هایی که در حال عملیت ساخت هستند نصب کرد.

بیشترین کاربرد آن در سقف و دیواره‌های آسانسور، کف اتاق کامیون ها، وانت بارها، کف ایستگاه‌های اتوبوس، پل‌ها و ساخت پله‌های اضطراری است.

می‌توانید از این ورق در ساخت حفاظ‌هایی برای مناطق حساس نظامی، ساخت قطعات لوازم خانگی و جداسازی و دانه بندی در خطوط تولید مواد غذایی نیز استفاده نمایید.

سفارش آنلاین در آهن فلز

شرکت آهن فلز رسام ایرانیان با بیش از بیست سال سابقه در زمینه فروش و ارائه آهن آلات از جمله ورق گالوانیزه، ورق آجدار و ... می‌باشد. برای تهیه و سفارش انواع محصولات کاربردی در سازه‌ها با مراجعه به سایت آهن فلز میتوانید از خدمات با کیفیت و درجه بهره‌مند شوید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده