تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۵۱۲
کد خبر: ۲۰۳۰۸۲
سرویس خبر : انرژی
توسط آبفای منطقه ۳ شهر تهران:

عملیات تکمیل طرح تامین و ذخیره آب محدوده شهرک راه‌آهن آغاز شد

‌می‌متالز - عملیات ساخت دومین کمپارتمان مخزن ۱۷ هزار مترمکعبی زون فشاری ۲۲-۲ غرب تهران با هدف تامین و ذخیره آب محدوده شهرک راه‌آهن آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، مجری طرح‌های آب‌رسانی منطقه ۲۱ و ۲۲ با اعلام این خبر گفت: زون فشاری ۲۲-۲ بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین منطقه فشاری طرح آب‌رسانی منطقه ۲۲ شهر تهران با وسعت ۱۲۲۵ هکتار و جمعیت ۲۴۰ هزار نفر (در افق طرح ۱۴۱۵) است.

علی خیراندیش افزود: تامین و ذخیره آب بخش شرقی این زون (حدفاصل بزرگ‌راه آزادگان تا دریاچه چیتگر) و محدوده شهرک راه‌آهن توسط مخازن ۳۴ هزار مترمکعبی خواهد بود که یک باب آن با گنجایش ۱۷ هزار مترمکعب در شمال بزرگراه شهید همت ساخته شده و در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

خیراندیش با اشاره به این‌که خط لوله ۸۰۰ میلی‌متری خروجی مخزن جدید، خط سرریز و واش‌اوت با مخزن ساخته شده فعلی مشترک بوده، افزود:کلکتور این خطوط نیز اجرا شده و با ساخت تونل از عرض بزرگ‌راه شهید همت گذر کرده و به شبکه توزیع این زون فشاری متصل است، به گونه‌ای که هم اکنون مخزن فعلی ۱۷ هزار مترمکعبی در حال بهره‌برداری است.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت این مخزن که در ابتدای مسیر خط لوله اصلی انتقال آب از تصفیه‌خانه ششم تهران قرار دارد و اولین نقطه دریافت سهم آب تخصیص یافته از تصفیه‌خانه به شمار می‌آید، احداث کمپارتمان اول مخزن جدید از سال ۱۳۹۸ آغاز و در اواسط سال ۱۳۹۹ با تکمیل حوضچه‌های شیرآلات ورودی، خروجی، سرریز و نیز لوله‌گذاری خطوط ورودی و خروجی به اتمام رسیده و هم اکنون ساخت کمپارتمان دوم این مخزن آغاز شده و بتن‌ریزی کف مخزن هم اکنون در حال اجراست.

منبع: شرکت آب و فاضلاب استان تهران

عناوین برگزیده