تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۱۰۹۹
کد خبر: ۲۰۳۷۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی خبر داد:

راه‌اندازی کارخانه آهک هیدراته با سرمایه‌گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از راه‌اندازی کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر با سرمایه‌گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی در هفته‌های آینده خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حبیب امین‌زاده در بازدید از روند عملیات اجرایی کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر، گفت: این کارخانه به عنوان یکی از مگاپروژه‌های ملی، به همراه مجتمع نفلین سینیت کلیبر و ۲ مگاپروژه ملی دیگر به زودی افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که تولید محصول نهایی در کارخانه آهک هیدراته اولویت اصلی خواهد بود، اظهار داشت: کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر جزو ۶۱ مگاپروژه ملی است که با تولید آهک در تأمین نیاز‌های مجتمع مس سونگون نقش اساسی ایفا خواهد نمود.

امین‌زاده اضافه کرد: همزمان با بهره‌برداری فاز نخست آهک هیدراته؛ کلنگ زنی آغاز عملیت اجرایی فاز دوم این پروژه نیز انجام خواهد شد.

گفتنی است کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر به بهره برداری شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان با سرمایه‌گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی راه اندازی خواهد شد و فاز نخست این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۶۵ هزار تُن در هفته‌های آینده به صورت مکانیکی راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده