تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۲۰۳۷۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امکان عرضه سهام ایرلاین‌ها در بورس فراهم می‌شود

‌می‌متالز - بر اساس اظهارات وزیر راه و شهرسازی در سال جاری شرکت‌های هوایی می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم در بازار سرمایه حضور پیدا کنند.

به گزارش می‌متالز، تسهیل شرایط برای ورود شرکت‌های جدید به بازار سرمایه و استفاده از ظرفیت بورس برای تامین سرمایه بنگاه‌های کوچک و متوسط نکاتی هستند که طی دو سال گذشته از سوی بخش خصوصی پیشنهاد و پیگیری شده است. به باور فعالان اقتصادی، خروج از اقتصاد تک محوری که متمرکز بر منابع بانکی است و انتقال بخشی از آن بر دوش بازار سرمایه می‌تواند تا حدی مشکلات مربوط به تامین سرمایه را حل کند.

استفاده از ظرفیت بازار سرمایه یک برنامه‌ریزی و استراتژی بلند مدت است که باید مورد توجه تصمیم‌سازان کشور باشد. رئیس سازمان بورس به تازگی درباره روند منفی رشد سرمایه‌گذاری در کشور ابراز نگرانی کرده و معتقد است راهکار اصلی این مشکل جدی، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه است.

در این بین محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری مهر از فراهم کردن زمینه حضور و تقویت صنعت حمل‌ونقل کشور در بورس خبر داده و گفته است: شرکت‌های هوایی می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم در بازار سرمایه حضور پیدا کنند.

او درباره اینکه آیا در سال جدید، امکان حضور و عرضه سهام صنعت حمل‌ونقل هوایی، همچون راه‌آهن، در بازار سرمایه وجود دارد؟ اظهار کرد: استفاده از بازار سرمایه در صنعت هوایی در حقیقت الگویی است که می‌تواند انجام شود؛ بنابراین شرکت‌های کوچک حمل‌ونقلی می‌توانند به صورت کنسرسیوم و ایجاد ظرفیت‌های بزرگ‌تر وارد بازار سرمایه شوند.

بر اساس اظهارات وزیر راه با تشکیل کنسرسیوم، اصلاحات مالی و حقوقی در ساختار شرکت‌ها شکل می‌گیرد و می‌توانند بلوک خود را در بازار سرمایه عرضه و با این کار، منابع لازم برای گسترش فعالیت‌های خود را تامین کنند.

او خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی در جایی از بازار سرمایه استفاده می‌کند که بتواند بازگشت سرمایه را با سود مناسب تضمین کند، مانند آزادراه‌ها یا پروژه‌های ریلی که به تازگی در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و قرار است این روند را در سال جاری نیز ادامه دهیم.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده