تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۲۰۴۵۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سیمانی‌ها در صدر اطلاعیه‌های گروه الف

‌می‌متالز - افشای اطلاعات در سامانه کدال این روز‌ها به دلیل شرایط بعد از تعطیلات سال نو و همین‌طور وضعیت قرمز بسیاری از شهر‌های ایران که از نظر شیوع کرونا وارد فاز چهارم شدند، تراکم کمتری نسبت به روز‌های دیگر دارند. در چهار موردی که روز گذشته روی این سامانه قرار گرفته بود، یک مورد افشای اطلاعات در سطح ب و سه مورد به عنوان گزارش گروه الف مربوط می‌شد.

به گزارش می‌متالز، درجه‌بندی گروه الف و ب از نظر میزان اهمیت و تاثیرگذاری اطلاعات شرکت‌ها صورت گرفته است. در قوانین بازار سرمایه به طور مصداقی، اشکال و مواردی که باید در گروه الف یا ب قرار گیرند به طور مفصل مشخص شده است. هر کدام از این اطلاعیه‌ها شرایط و قوانین خود را در زمینه نحوه بسته و باز شدن نماد و همین‌طور دامنه نوسان آن‌ها دارند.

دو نمونه از اطلاعیه‌های گروه الف مربوط به شرکت‌های سیمانی بود همان‌طور پیش‌تر در خصوص شرکت سیمان سفید نی‌ریز اطلاع‌رسانی شده بود خبر از افزایش ۳۵ درصدی قیمت سیمان سفید فله دادند. مجوز این افزایش قیمت از سوی انجمن صنفی این صنعت صادر شده و طبیعتا همه کارخانه‌ها این محصول را دربرمی‌گیرد و از همین رو ناگزیرند که اطلاعیه‌ای در ارتباط با تاثیرات مالی این تصمیم جدید ارائه دهند. اما دو شرکت اخیر سیمان ساوه و سیمان لارستان هستند که اطلاعیه گروه الف منتشر کرده‌اند.

طبق اطلاعیه ۱۹ درصد از کل تولیدات سیمان ساوه و همین‌طور ۹۹ درصد از ارزش کل تولیدات سیمان لارستان را سیمان سفید فله تشکیل می‌داده است. این موضوع نشان می‌دهد که تاثیر مالی این اقدام تا چه اندازه روی درآمد‌های شرکت‌های یادشده متفاوت خواهد بود. البته برای این هدف لازم است بدانیم که این درصد‌ها در میزان ارزش‌ها به چه صورت هستند. طبق داده‌های یادشده سیمان ساوه در سال مالی گذشته از محل فروش سیمان سفید ۹/ ۷۳ میلیارد تومان و سیمان لارستان به میزان ۳/ ۵۷ میلیارد تومان درآمد داشته است.

منبع: سیمان خبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده