تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۲۰۴۵۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

روند صعودی درآمدزایی سیمان تهران

‌می‌متالز - سیمان تهران باوجود همه مشکلاتی که داشت از جمله تعطیلی دی و بهمن ماه ۹۹ به دلیل قطعی برق و گاز، توانست نسبت به سال قبل افزایش درآمد ۴۰ درصدی داشته باشد. البته درآمد سال قبل در حدود ۴۶۰ میلیارد تومان بود و پیش‌بینی می‌کنیم این درآمد به بالای ۶۰۰ میلیارد تومان برسد.

به گزارش می‌متالز، سید عباس حسینی، مدیرعامل سیمان تهران در تشریح دستاورد‌های سال گذشته سیمان تهران گفت: در گام اول، گزارش مقبول حسابرسی شرکت و تمام شرکت‌های تابعه، نشان از رویکرد شفافی بود که سیمان تهران در برنامه خود داشت.

گام دوم، راه‌اندازی خط ۶ سیمان تهران پس از یک سال توقف بود، خارجی‌ها از دادن قطعات یدکی و دانش فنی امتناع می‌کردند، اما این شرکت با تکیه بر دانش و توان داخلی این خط را به‌روزآوری کرد و از ۱۵ مهر سال گذشته این خط تولید وارد مدار تولید شد که نتیجه آن افزایش راندمان کلیه خطوط نسبت به سال قبل است. همچنین این مجتمع رکورد ۵ ساله تولید کلینکر را شکست و با تولید ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن توانست رکورد تولید کلینکر را ارتقا دهد. البته گام سوم، ارتقای رکورد تحویل سیمان است که شرکت توانست رکورد ۵ ساله تولید و تحویل سیمان را بشکند. سیمان تهران تاکنون توانسته ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تن سیمان به مشتریان تحویل دهد که می‌تواند در سوددهی شرکت نقشی اساسی داشته باشد.
حسینی بیان داشت: باوجود اینکه نرخ فروش سیمان تنها ۲۰ درصد افزایش داشته، سیمان تهران ۴۰ درصد افزایش فروش را داشته است. سود خالص شرکت سیمان تهران نسبت به سال گذشته افزایش یافته، این سود برای سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان سود خالص بود و امسال براورد می‌شود تا پایان سال بالای ۹۵ میلیارد تومان سود خالص شرکت اصلی محقق شود که نشان از افزایش صد درصدی دارد. وی افزود: سیمان هگمتان و سیمان گیلان سبز، سیمان نهاوند و سیمان ایلام به عنوان زیرمجموعه‌های سیمان تهران از رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل برخوردار بودند و نوید بخش این موضوع خواهند بود که سود خوبی برای سهامداران به ارمغان خواهد آورد.

مدیرعامل سیمان تهران تاکید کرد: در حال حاضر، هیچ یک از شرکت‌های زیر مجموعه وام ارزی ندارد. شرکت سیمان هگمتان صادرات، درآمد و سود خوبی داشت که برای سهامداران جذاب است. البته در شرکت سیمان نهاوند افزایش ۲ برابری صادرات سیمان در طول سال رقم خورد. همچنین شرکت گیلان سبز نیز با افزایش سرمایه‌ای از محل تجدید ارزیابی از ۱۴۱ خارج شده و زیان‌ده نیست. شرکت پیوند گلستان نیز وام ارزی خود را تسویه کرده است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده