به گزارش میمتالز، علی محمد عزیزی مدیر روابط عمومی سیمان ایلام بمناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی، افزود: روابط عمومی به عنوان یک نهاد مشورتی و تخصصی تاثیرگذار و رابطی بی طرف درتلطیف افکار درون سازمانی و برون سازمانی و ارتقا و پیشرفت هر سازمانی جایگاه ویژهای دارد به گونهای که در عصرحاضر نمیتوان آن را صرفاً به عنوان ابزاری برای مدیریت و تبلیغات قلمداد کرد، بلکه باید آن را فلسفه مدیریت دانست.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی یعنی هنر هشتم سازمانی، گوش شنوا، چشم بینا و زبان گویای سازمان میباشد، اظهار داشت: ارتباطات اثربخش و کارآمد مفید و موثر جوهره کار روابط عمومی است و مدیرانی که در این عصر مهارت ارتباط با جامعه، ذینفعان، مشتریان و کارکنان بخصوص مردم را در چارچوب هنر روابط عمومی نیاموخته باشند، بخش عظیمی از مدیریت آنان رنگ ناکارآمدی به خود میگیرد.
بازرس مجمع عالی کارگران جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: روابط عمومی به عنوان اصلیترین حلقه ارتباط بین سازمان و جامعه، مسوولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران سازمان به افکارجمعی دارد و به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که میتواند به صورت نظام مند، برنامهریزی شده و سنجیده برای ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با جامعه و ذینفعان اقدام کند، بسیار حایز اهمیت است.
عزیزی با بیان اینکه روابط عمومی فقط تبلیغات، فروش، بازرگانی و بازاریابی نیست و میتواند برند باشد و برند سازی کند، خاطرنشان کرد: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاعرسانی و دیجیتال در همه عرصهها پیشتاز است و بی دلیل نیست که جهانیان برای ارج نهادن و جلب توجه همگان به جایگاه روابط عمومی، ۲۷ اردیبهشتماه را به عنوان روز جهانی ارتباطات و روابطعمومی نامگذاری کرده اند.
بازرس مجمع عالی کارگران جمهوری اسلامی ایران گفت: در ایران نیز روز ملی ارتباطات و روابط عمومی میتواند نقطه عطفی در توسعه پیشرفت و تحول و ترقی، واحدهای روابطعمومی کشور باشد، مشروط به آن که نگاه سطحی به فعالیتهای روابط عمومی در کشور تغییر کند و جایگاه این واحد استراتژیک به عنوان یک واحد فنی، تخصصی و موثر در سازمان تثبیت شود.
مدیرروابط عمومی سیمان ایلام افزود: روابط عمومی در هر سازمانی زیر نظر بالاترین مقام آن سازمان باید بصورت مستقل خدمت نماید، ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی بهانهای است تا بار دیگر یادآور شویم، توسعه یک جامعه پویا در گرو توزیع عادلانه و اطلاعات از منابع موثق، روشنگری افکارعمومی، مردمداری و احترام به حقوق انسانها به منظور افزایش سطح مشارکت مردم است که بیشک مأموریت انجام آن برعهده روابط عمومیها است.
منبع: خبرگزاری موج