تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۰
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۰۴۹۹۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس کمیسیون روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان:

صنعت سرب و روی زنجان نیازمند حمایت دولت است

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان زنجان تاکید کرد: صنعت سرب و روی باید از سوی دولت مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، مهدی رنگ‌رونا با بیان اینکه با توجه به اینکه سرب و روی یک صنعت صادراتی است، ابتدا به ساکن باید مسائل و مشکلات مربوط به حوزه صادرات به طور کامل رفع شود، گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان استان در این عرصه از اینکه ضمانت‌نامه‌های بانکی آن‌ها به دلیل اینکه معوقات ارزی دارند که آن هم به دلیل روشن نشدن نحوه تسویه ورود موقت است، ناراضی بوده و قادر به دریافت ضمانت‌نامه بانکی نیستند.

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان زنجان افزود: دریافت نکردن ضمانت‌نامه بانکی باعث شده است تا مشکلاتی برای فعالان این حوزه به وجود بیاید، به همین خاطر می‌طلبد که چاره‌اندیشی در این زمینه صورت گیرد.

رنگ رونا با اشاره به اینکه تولیدکنندگان این عرصه مجبور هستند چرخه تولید را حفظ کرده و برای حفظ چرخه تولید و اشتغال مجبورند نسبت به واردات برای پر کردن ظرفیت خالی اقدام کنند، تصریح کرد: همین موضوع باعث شده است که کارخانه‌های استان در حوزه سرب و روی فعال باشد، هر چند این فعالیت با همه ظرفیت نبوده و به گونه‌ای است که فقط بتوانند خود را سر پا نگه دارند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان تاکید کرد: با توجه به اینکه سرب و روی یک صنعت مادر در استان است، به همین خاطر انتظار داریم دولت حمایت‌های لازم را در این زمینه به عمل آورد و مسائل و مشکلات آن هر چه زودتر برطرف شود.

رنگ‌رونا با بیان اینکه در خصوص پسماند روی نیز با کمک و اهتمام دادگستری استان، موضوع مکان‌یابی و استقرار برای انبارش پسماند‌های روی در محل سردهات از منظر محیط‌زیستی مورد تایید سازمان حفاظت محیط‌زیست است، خاطرنشان کرد: برخی از مشکلاتی که در این حوزه طی سال‌های گذشته شاهد آن بودیم، با این اقدام برطرف شد و امیدواریم سایر مسائل و مشکلات نیز به همین شکل و با تداوم همکاری‌های لازم رفع شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده