تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۰۵۰۳۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

«فباهنر» ۱۵۱.۸ درصد رشد درآمد را به ثبت رساند

‌می‌متالز - میزان فروش شرکت صنایع مس شهید باهنر در اسفند ماه سال گذشته نسبت به ماه قبل از آن و مدت مشابه سال ۱۳۹۸ روند صعودی را طی کرده که این موضوع بر درآمد کسب شده این شرکت تاثیر مثبت داشته است. «فباهنر» در ماه مورد بررسی موفق به کسب ۳۶۰ میلیارد تومان درآمد شد که رشدی معادل ۱۵۱.۸ درصد را نسبت به اسفند ماه ۱۳۹۸ گزارش می‌کند.

به گزارش می‌متالز، شرکت صنایع مس شهید باهنر در اسفند ماه ۱۳۹۹، در میزان تولید و فروش برخی محصولات مسی و آلیاژی نسبت به بهمن ماه ۱۳۹۹ عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت که در این میان بعضی آمار‌ها صعودی و برخی گزارش‌ها نیز نزولی بوده است. «فباهنر» به طور کلی در اسفند ماه به درآمد قابل ملاحظه‌ای دست یافته و جزئیات عملکرد این شرکت در ماه مورد بررسی در ادامه آمده است.

افت ۲۴.۴ درصدی تولید محصولات مسی «فباهنر»

در این گزارش عملکرد شرکت صنایع مس باهنر در اسفند ماه ۱۳۹۹ مورد بررسی قرار گرفته است. نمودار ۱ میزان تولید و فروش محصولات مسی شرکت صنایع باهنر در اسفند ماه را روایت می‌کند. طبق این نمودار، شرکت باهنر در آخرین ماه از سال گذشته به میزان یک هزار و ۷۸ تن محصولات مسی که شامل مقطع، تسمه، ورق و لوله است را تولید کرد. این شرکت در ماه مذکور همچون ماه قبل از آن، لوله مسی را در سبد محصولات خود قرار داد و ۱۸۶ تن از این محصول را تولید کرد. قابل ذکر است که با این میزان تولید لوله مسی، ۴۰ درصد افت نسبت به بهمن ماه ۱۳۹۹ و همچنین ۵۶.۲ درصد کاهش نسبت به ماه مشابه در سال ۱۳۹۸ مشاهده می‌شود. در اسفند ماه سهم تولید تسمه و ورق مسی ۶۶۰ تن و مقاطع مسی ۲۴۱ تن بود که به ترتیب نسبت به بهمن ماه، ۲۳.۹ درصد افت و ۱.۳ درصد افزایش را تجربه کرد. همچنین میزان تغییر میزان تولید تسمه و مقاطع مسی در ماه مورد بررسی نسبت به اسفند ماه ۱۳۹۸، به ترتیب ۲۸ درصد کاهش و ۱۵۳.۷ درصد افزایش بوده است.

به طور کلی شرکت شهید باهنر در اسفند ماه سال ۱۳۹۹، با تولید یک هزار و ۸۷ تن محصولات مسی، افت ۲۳.۲ درصدی را نسبت به بهمن ماه به ثبت رساند. همچنین این شرکت با این میزان تولید محصولات مسی نسبت به اسفند ماه ۱۳۹۸، افت ۲۴.۴ درصدی را گزارش می‌کند.

رشد ۳۱ درصدی فروش محصولات مسی

همچنین نمودار ۱ نشان می‌دهد، شرکت صنایع مس باهنر در اسفند ماه ۱۳۹۹، یک هزار و ۲۹۰ تن محصولات مسی فروخته که ۷۱ تن آن مربوط به صادرات و یک هزار و ۲۱۹ تن آن به فروش داخلی اختصاص داشته است. از ۷۱ تن فروش صادراتی ۲۳ تن مربوط به صادرات تسمه و ورق مسی و ۲۴ تن مربوط به لوله مسی و ۲۴ تن مقاطع مقاطع مسی بود. این شرکت در ماه مذکور توانست ۳۶۳ تن لوله مسی را نیز در بازار داخلی و صادراتی مورد معامله قرار دهد و با این میزان فروش نسبت به فروش ۴۲۰ تنی لوله مسی در بهمن ماه، افت ۱۳.۶ درصدی را به ثبت رساند. میزان فروش تسمه و مقاطع مسی به ترتیب ۷۳۲ تن و ۱۹۵ تن بود که نسبت به بهمن ماه ۱۳۹۹، ۵۰ درصد رشد و ۸.۹ درصد افت در فروش را گزارش می‌کند. همچنین میزان فروش سه محصول لوله، تسمه و مقاطع مسی در اسفند ماه ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۶۷.۳ درصد، ۱۱.۱ درصد و ۷۸.۹ درصد رشد داشته است.

در مجموع با توجه به میزان فروش یک هزار و ۲۹۰ تنی محصولات مسی، شرکت باهنر ۱۵ درصد رشد نسبت به بهمن ماه سال گذشته و ۳۱ درصد افزایش نسبت به اسفند ماه ۱۳۹۸ را تجربه کرده است.

«فباهنر» ۱۵۱.۸ درصد رشد درآمد را به ثبت رساند

رشد ۰.۹ درصدی تولید محصولات آلیاژی «فباهنر»

نمودار ۲ نشان می‌دهد که شرکت صنایع مس باهنر در اسفند ماه سال گذشته، در مجموع یک هزار و ۹۲۶ تن محصولات آلیاژی تولید کرده که در این میان سهم هر محصول به تفکیک، ۱۳۶ تن لوله برنجی، تسمه و ورق برنجی یک هزار و ۷۲ تن و مقاطع برنجی ۷۱۸ تن بوده است. با توجه به این میزان تولید، شاهد رشد ۶۱.۹ درصدی تولید لوله برنجی، افت ۶.۶ درصدی تولید تسمه و ورق برنجی و افزایش ۷ درصدی تولید مقاطع برنجی نسبت به بهمن ماه ۱۳۹۹ هستیم. همچنین این شرکت با میزان تولید لوله، تسمه و مقاطع برنجی در اسفند ماه ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۴۷.۳ درصد رشد، ۱۴.۶ درصد افت و ۵.۳ درصد کاهش را تجربه کرده است. «فباهنر» با میزان تولید یک هزار و ۹۲۶ تنی در ماه مورد بررسی، ۰.۹ درصد رشد نسبت به بهمن ماه ۱۳۹۹ و ۶.۹ درصد کاهش نسبت به تولید اسفند ماه سال ۱۳۹۸ داشته است.

افت ۶.۱ درصدی فروش محصولات آلیاژی

همچنین نمودار ۲ گویای آن است که شرکت صنایع مس باهنر در اسفند ماه، یک هزار و ۵۸۷ تن محصولات آلیاژی فروخت که ۳۵.۴ درصد رشد نسبت به ماه پیش از آن و ۲۴.۱ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه در سال ۱۳۹۸ داشته است. از این میزان فروش، ۱۲۵ تن سهم صادرات و یک هزار و ۴۶۲ تن آن مربوط به فروش داخلی است. «فباهنر» در اسفند ماه سال قبل، ۱۰۲ تسمه و ورق برنجی، ۲۳ تن لوله برنجی صادر کرد.

«فباهنر» با فروش مجموع ۸۵۶ تن تسمه و ورق برنجی در آخرین ماه ۱۳۹۹، رشد ۷۶.۹ درصدی را نسبت به بهمن ماه همان سال به ثبت رسانده است. همچنین این شرکت با فروش داخلی و صادراتی ۱۱۸ تن لوله برنجی، رشد ۱۳۱.۴ درصدی را نسبت به ماه پیش از آن گزارش می‌کند. فروش داخلی مقاطع برنجی در اسفند ماه سال گذشته، ۶۱۳ تن بود که نسبت به ماه قبل از آن ۳.۸ درصد افت داشته است.

همچنین میزان فروش لوله، تسمه و مقاطع برنجی در ماه مورد بررسی نسبت به اسفند ماه ۱۳۹۸، به ترتیب، ۸۱.۵ درصد، ۱۷.۴ درصد و ۲۶.۴ درصد رشد داشته است.

«فباهنر» ۱۵۱.۸ درصد رشد درآمد را به ثبت رساند

نمودار ۳ نرخ فروش محصولات مسی شرکت صنایع مس شهید باهنر را در اسفند ماه ۱۳۹۹ روایت می‌کند. طبق این نمودار، شرکت صنایع مس باهنر در ماه مذکور، هر کیلوگرم تسمه و ورق مسی را ۲۲۰ هزار و ۴۹۸ تومان، هر کیلوگرم مقاطع مسی و لوله مسی را نیز به ترتیب، ۱۸۲ هزار و ۶۰۷ تومان و ۳۶ هزار و ۲۱۱ تومان فروخته است که هر سه محصول نسبت به بهمن ماه ۱۳۹۹ به ترتیب، ۱۰.۸ درصد رشد، ۲۵.۸ درصد افزایش و ۵۵.۲ درصد کاهش نرخ فروش را تجربه کرده‌اند.

«فباهنر» ۱۵۱.۸ درصد رشد درآمد را به ثبت رساند

بر اساس نمودار ۴ که نرخ فروش محصولات آلیاژی این شرکت در اسفند ماه ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد، قیمت هر کیلوگرم از مقطع برنجی ۱۰۷ هزار و ۹۴۶ تومان، لوله برنجی ۱۸۹ هزار و ۱۲۶ تومان و تسمه و ورق برنجی ۷۱ هزار و ۴۴۳ تومان بوده است. نرخ فروش هر کدام از محصولات آلیاژی به ترتیبی که ذکر شده نسبت به بهمن ماه سال گذشته رشد ۴.۷ درصدی، افزایش ۸۳.۷ درصدی و افت ۹ درصدی را روایت می‌کند.

«فباهنر» ۱۵۱.۸ درصد رشد درآمد را به ثبت رساند

شرکت صنایع مس شهید باهنر در اسفند ماه سال گذشته، ۳۶۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد که ۱۳.۴ درصد رشد نسبت به ماه پیش از آن و ۱۵۱.۸ درصد افزایش نسبت به اسفند ماه سال ۱۳۹۸ داشته است که ۳۲۶ میلیارد و ۵۷۶ میلیون تومان درآمد «فباهنر» حاصل از فروش داخلی و ۳۳ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان دیگر از طریق صادرات کسب شده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده