تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۰۵۶۵۰

وعده تکمیل پروژه ملی راه‌آهن یزد_ابرکوه اقلید تا خرداد ۱۴۰۰

‌می‌متالز - پروژه راه‌آهن یزد_ابرکوه اقلید به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های در حال ساخت کشور به طول ۲۷۴ کیلومتر است که بر طبق وعده‌های پیمانکار تا خردادماه ۱۴۰۰ به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، صبح امروز مسوولین ارشد شهرستان به همراه مسوولین استانی شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور، از پروژه ملی راه‌آهن یزد_ابرکوه اقلید و پروژه عمرانی کنارگذر ابرکوه بازدید کردند.



محمدحسین امامی، فرماندار ابرکوه در حاشیه این بازدید با تأکید بر اهمیت و ضرورت تسریع در بهره‌برداری این پروژه‌ها اظهار کرد: پروژه راه‌آهن که از شهر مهریز در استان یزد آغاز شده و پس از عبور از ابرکوه به شهر اقلید در استان فارس ختم می‌شود، دارای ۲۷۴ کیلومتر طول بوده که مسافت بین استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، یزد خراسان جنوبی و خراسان رضوی را تا ۳۰۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.



وی با بیان این‌که طبق وعده پیمانکار پروژه مذکور تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: اعتبار لازم برای تکمیل این شبکه ریلی ۳۷۵ میلیارد تومان است ضمن این‌که اعتباری بالغ‌بر ۹۰۰ میلیارد ریال نیز تاکنون صرف شده است.




فرماندار ابرکوه در خاتمه یادآور شد: این پروژه که با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال انجام است، پس از تکمیل ظرفیت جابه‌جایی سالانه چهار میلیون مسافر و ۷ میلیون تن بار را دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده