تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۴۷۲
کد خبر: ۲۰۳۰۷۷

خط دوم راه آهن بافق - سنگان خراسان رضوی دارای اعتبار بودجه‌ای شد

‌می‌متالز - نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی‌های متعدد صورت گرفته، خط دوم راه آهن بافق - سنگان خراسان رضوی دارای اعتبار بودجه‌ای شد.

به گزارش می‌متالز، محمد صفایی در گناباد با اشاره به اینکه راه آهن بافق سنگان ردیف بودجه گرفت اظهار داشت: اختصاص بودجه به این خط ریلی گامی بزرگ در توسعه، اشتغال و آبادانی شرق کشور است.

وی افزود: پروژه خط دوم راه آهن بافق سنگان در آخرین لحظات بررسی و تصویب بودجه، ردیف اعتبار گرفت.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های گسترده شرکت‌های فولادی در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف و اشباع بودن محور ریلی بافق سنگان به عنوان مسیر اصلی حمل بار شرکت‌های فولادی، تاکنون هیچ گونه اقدام عملیاتی در جهت افزایش ظرفیت و رفع این گلوگاه اصلی و اولویت‌دار ریلی کشور صورت نپذیرفته بود.
صفایی بیان کرد: این مهم، موضوع احداث خط دوم راه آهن بافق سنگان را برای تسهیل و تسریع در امر صادرات محصولات فولادی ضروری می‌نمود، با این حال در بودجه سال ۱۴۰۰ ردیفی برای این امر اختصاص نیافته بود.

وی ادامه داد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه مجمع نمایندگان استان‌های خراسان رضوی و یزد و رایزنی‌های گسترده با ریاست مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، کمیسیون تلفیق و سازمان برنامه و بودجه در نهایت طی ساعات پایانی بررسی و تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی، پروژه خط دوم راه آهن بافق سنگان ردیف اعتبار گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده