تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۲۰۵۶۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیش‌بینی افزایش قیمت فولاد در آمریکا

‌می‌متالز - بیش از نیمی از فعالان بازار فولاد در نظرسنجی S&P Global Platts اعلام کردند که انتظار دارند قیمت‌های فولاد تمام‌شده در ایالات متحده در شش ماه آینده در بالاترین حد خود باقی بماند یا بیشتر رشد کند.

به گزارش می‌متالز، بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که قیمت فولاد در بالاترین سطح باقی‌مانده است و بیشتر هم رشد می‌کند. ۳۰ درصد هم انتظار دارند در شش ماه آینده قیمت فولاد بیش از ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته باشند

از ۹۱ پاسخ‌دهنده به نظرسنجی، درمجموع ۴۴ درصد اظهار داشتند که انتظار دارند در شش ماه آینده شاهد افزایش قیمت تمام‌شده فولاد داخلی باشند.

علاوه بر این، ۱۲ درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی اظهار داشتند که انتظار دارند قیمت فولاد تا ماه سپتامبر بدون تغییر باقی بماند.

با این وجود، همه رکورد کنونی قیمت فولاد را پایدار نمی‌دانند، به طوری که ۳۰ درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی اظهار داشتند که انتظار می‌رود قیمت فولاد بیش از ۱۰ درصد در شش ماه آینده کاهش یابد، در حالی که ۱۴ درصد معتقدند قیمت فولاد کمتر از ۱۰ درصد در کوتاه‌مدت افزایش خواهد یافت.

این نظرسنجی در تاریخ ۳۰ مارس در میان شرکت‌کنندگان در کنفرانس S&P Global Platts Steel Markets North America (SMNA) برگزار شد.

شاخص کویل نورد گرم روزانه Platts TSI ایالات متحده با ۶ دلار افزایش به ۹۳۵۱٫۷۵ دلار در روز ۹ آوریل رسید و یک رکود جدید قیمتی را ثبت کرد. قیمت کویل نورد گرم ایالات متحده از آگوست سال ۲۰۲۰ تقریباً ۲۱۰ درصد افزایش یافته است و رکورد‌های قبلی در سال ۲۰۱۸ را شکسته است. از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، موجودی ناچیز مراکز خدمات فولاد، کاهش تولید کارخانه‌های داخلی و عدم واردات باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

علیرغم بالا رفتن قیمت کویل نورد گرم، مراکز خدمات ورق فولادی ایالات متحده در اواخر هفته گذشته با تقاضای قوی از سوی مشتریان مواجه بودند. فعالان بازار انتظار دارند کویل نورد گرم حداقل تا دو ماه دیگر صعودی باشد.

تحلیلگران صنعت در جریان بحث و گفتگو در کنفرانس SMNA گفتند که عرضه بیشتر کویل نورد گرم طی ۱۲ ماه آینده و واردات فولاد در تابستان سبب کاهش فشار‌ها در بازار فولاد آمریکا خواهد شد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده