تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۰۵۷۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«ونیکی» به ازای هر سهم در مجمع ۳۲۰ ریال سود تقسیم کرد

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای سال (دوره) مالی منتهی به اواخر آذر ماه سال ۹۹ شرکت سرمایه گذاری ملی ایران برگزار شد. در مجمع خبر داده شد که اعلام کرد، که ونیکی ۳۲۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد. باقی سود صرف افزایش سرمایه ۱۰۰% از محل اندوخته‌ها می‌گردد. در پی این جلسه با افزایش سرمایه ونیکی موافقت شد.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای سال (دوره) مالی منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ شرکت سرمایه گذاری ملی ایران – نماد: ونیکی با حضور ۷۸.۱۱ از سهامداران در چهارشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ساعت ۱۴ برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت براساس آگهی منتشره در سامانه کدال در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه درمحل تالار الغدیر – تقاطع بزرگراه شهید چمران و جلال آل احمد – دانشکده مدیریت دانشگاه تهران – ساختمان الغدیر – طبقه اول برگزار گردید و در خصوص مباحث و دستور جلسات تصمیم گیری نمود.

حاضرین درجلسه مجمع عمومی اعم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری صندوق بازنشتگی کارکنان بانکها، بانک ملت، بانک ملی ایران، صندوق بازنشتگی وظیفه از کارافتادگی و پس اندازکارکنان بانک‌های ملی و ادغام شده و بانک تجارت بودند. در در مجمع خبر داده شد که اعلام کرد، که ونیکی ۳۲۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد. باقی سود صرف افزایش سرمایه ۱۰۰% از محل اندوخته‌ها می‌گردد.

افزایش سرمایه

یکی از اهداف اصلی جلسه تشکیل شده در ۲۵ ام فروردین ماه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه بود که در طی این مجمع شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران با نماد معاملاتی ونیکی از ثبت افزایش سرمایه ۱۵۰% خبر داد.

تصمیمات مجمع در این راستا

استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی وتصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ اعلام شد. همچنین انتخاب حسابرس و بازرس قانونی و انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره، تعیین پاداش هیات مدیره و سایر موارد اعلام گردید.

در مجع برگزار شده صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ و گزارش فعالیت هیات مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت. بر این اساس میزان سود قابل تخصیص و نحوه تخصیص سود بر اساس مصوبات مجمع به شرح ذیل می‌باشد:

سود (زیان) خالص در سال منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۳۹۹، ۲۱،۱۹۳،۴۳۶ میلیون ریال است. سود (زیان) انباشته ابتدای دورهدر همین بازه زمانی ۱۳،۵۹۱،۱۶۳ میلیون ریال می‌باشد. سود (زیان) انباشته ابتدای دوره تعدیل‌شده ۱۳،۵۹۱،۱۶۳ میلیون ریال است. سود سهام مصوب (مجمع سال قبل) (۲،۶۶۰،۰۰۰) میلیون ریال است. بر اساس اطلاعات ارایه شده در مجمع، سود انباشته ابتدای دوره تخصیص نیافته۴۳۱،۱۶۳ میلیون ریال می‌باشد. در مجمع سود قابل تخصیص ۲۱،۶۲۴،۵۹۹ میلیون ریال عنوان شد. همچنین انتقال به اندوخته قانونی (۱،۰۳۵،۵۱۲) میلیون ریال است.

بر اساس آمار اعلام شده توسط مدیر عامل شرکت صنایع پرتفو‌های ونیکی از قرار، محصولات شیمیایی ۱۰ درصد، فلزات اساسی ۱۷%، بانک و موسسات ۱۴%، در این جلسه همچنین ذکر شد برنامه‌های بسیاری برای پررنگ شدن خودرو در سال مالی فعلی ریخته شده است در ادامه همچنین ذکر شد که در پرتفوی ملی مواد و محصولات دارویی به میزان ۱۰ درصد است.

مقایسه ارزش روز پرتفوی با سود نقدی

در مجمع تشکیل شده اشاره شد که ۱۰ درصد پرتفوی ونیکی مربوط به محصولات دارویی می‌باشد. همچنین ۲۵ درصد از EPS که تهیه می‌شود مختص به محصولات دارویی است این در حالیست که در خصوص خودرو کاملاً شرایط برعکس است در ارتباط با بانک‌ها این وضعیت به این صورت است که‌ای پی اس ۴ درصد است سپس محصولات شیمیایی است که ۱۹ درصد سود شرکت ونیکی را تشکیل می‌دهد، اما به صورت کلی ۱۰ درصد پرتفوی شرکت ونیکی را تشکیل می‌دهد.

عملکرد مالی و سرمایه گذاری

در جلسه مذکور در خصوص نفس ان‌ای وی nav به تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۸و ۳۰ دی ۱۳۹۹، ۵۸% تفاوت ارزش دارایی‌های شرکت ونیکی میباشد بنابر آمار‌های اعلام شده ‏nav ملی در سال ۹۹ به میزان کمترین حالت ممکن معامله می‌شد.

سهم از درآمد سود سهام شرکت‌ها سرمایه پذیر

شرکت سرمایه گذاری ملی ایران و نیکی از شرکت‌های غیر مدیریتی خود به میزان ۵۲ درصد سهم سود از شرکت‌های مدیریتی دارد و ۴۸ درصد سود از شرکت‌های غیر مدیریتی دارد.

بر اساس آمار‌های منتشر شده توسط شرکت سود ناخالص ۲۳۰ درصد افزایش یافته است ۱۲۵ درصد در سال ۹۹ افزایش یافته است سود عملیاتی در سال ۹۸، ۳۵۶ درصد افزایش یافته است و درسال ۹۹،۱۰۹درصد افزایش یافته است. سود خالص شرکت در سال ۹۸، ۴۰۰ درصد رشد داشته است و در سال ۱۳۹۹، ۳۳% رشد داشته است.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده