تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۴۲
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۲۰۵۹۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عبداله مهاجر دارابی:

بخشنامه‌های خلق‌الساعه بزرگترین مانع در مسیر تولید است

‌می‌متالز - به‌گفته رئیس اتاق ساری، باید دولت و همه نهاد‌های سیاست‌گذار اقتصادی برای کمک به تولید و صادرات تلاش کنند؛ باید با هماهنگی گره از کار تولید و صادرات باز شود.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق ساری می‌گوید: الزامات تحقق شعار سال که تاکید بر تولید، حمایت از تولید و مانع‌زدایی از مسیر تولید است، اهمیت دادن به علم اقتصاد و در کنار آن تولید و صادرات است.

عبداله مهاجر دارابی، رئیس اتاق ساری می‌گوید: در حال حاضر صادر کننده واقعی رغبتی به صادرات ندارد؛ دلیل این مساله فقط مانع‌تراشی‌هایی هست که در مسیر صادرات در طول این چند سال به‌وجود آمده است.

مهاجر دارابی می‌گوید: کشور ما هم به لحاظ امکانات زیرساختی و هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی شرایط خوبی برای صادرات دارد؛ اما متأسفانه به دلیل عملکرد بد دولت و سازمان‌های دولتی نتوانسته‌ایم از این فرصت‌ها به نفع صادرات بهره ببریم.

رئیس اتاق ساری با اشاره به بخشنامه‌ای که در سال ۹۷ از سوی بانک مرکزی مبنی بر اینکه صادرات زیر یک‌میلیون دلار نیازی به وارد کردن ارز نیمایی ندارند، می‌گوید: با توجه به اینکه ۵۰ درصد صادرات مازندران به عراق و افغانستان و کشور‌های حاشیه خزر است، اختصاصاً برای عراق و افغانستان هم نگاه بر این بود که مبادلات با ریال انجام شود. اما دولت به تعهد خود عمل نکرد و حتی رفع تعهد ارزی با ریال موردقبول بانک مرکزی هم نیست.

او ادامه می‌دهد: مقام معظم رهبری به حق بار دیگر بر مساله تولید تاکید کرده‌اند؛ دولت و همه نهاد‌های دخیلی در امر اقتصاد باید با هماهنگی گره از کار تولید و صادرات باز کنند.

به‌گفته رئیس اتاق ساری بخشنامه‌های خلق‌الساعه بزرگترین مانع در مسیر اقتصاد و تولید است و باید واقعا در سال جدید فکری به حال آن شود.

رئیس اتاق ساری تاکید می‌کند: باید زمینه برای رشد صادرات و تولید فراهم شود؛ باید دولت و دستگاه‌های حاکمیتی در حمایت از صادرات نظر واحدی داشته باشند وگرنه نمی‌توان انتظار جهش صادرات داشت و اینکه رونق تولید در ناهماهنگی‌ها رخ بدهد. ما نباید کاری کنیم که تولیدکننده و صادر کننده عطای کار اقتصادی را به لقایش ببخشد، باید به فکر اعتلای نام ایران و اقتصاد ایران بود. اقتصاد ایران نیاز به کمک و همراهی دارد.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده