تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۹
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۲۰۶۰۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از ابتدای طرح تشدید محدودیت‌های کرونایی انجام شد؛

پلمپ ۵۴۰ واحد صنفی متخلف ناقض پروتکل‌های بهداشتی در استان مرکزی

‌می‌متالز - معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: از ابتدای طرح محدودیت‌های کرونایی موج چهارم این بیماری منحوس در سطح استان مرکزی ۱۱۴۴۷ واحد بازرسی و ۵۴۰ واحد متخلف پلمپ شدند.

به گزرش می‌متالز، جعفر اصغری، با اعلام این خبر گفت: از پانزدهم فروردین ماه سالجاری و با شیوع موج چهارم کرونا طرح تشدید محدودیت واحد‌های صنفی جهت کنترل بیماری کووید ۱۹ با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف به محوریت سازمان صمت در قالب ۱۳ اکیپ شروع شده و در نقاط مختلف استان حال اجراست.

وی در ادامه افزود: از ابتدای طرح تا کنون ۱۱۴۴۷ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته و ۵۴۰ واحد متخلف که محدودیت‌های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا را رعایت نکرده بودند پلمپ و به ۴۳۸۵ واحد تذکر داده شده است.

اصغری در خصوص واحد‌هایی که توسط تیم‌های بازرسی پلمپ شده اند گفت: واحد‌های متخلف شامل باشگاه‌های ورزشی، آرایشگاه‌های مردانه وزنانه، فروشندگان لباس و کیف و کفش بوده اند که بدیل خودداری از تعطیلی واحد برابر با دستور العملی ابلاغی ستاد کرونا تا پایان اجرای طرح پلمپ شده اند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:همچنین در خصوص اجرای این طرح در سطح شهر اراک نیز گفت: از این تعداد ۶۸۵۳ واحد در سطح شهر اراک مورد بازرسی قرار گرفته و به ۳۵۵۷ واحد نیز اخطار داده شده و ۳۱۲ واحد ناقض محدودیت‌های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا پلمپ شده اند.

اصغری با اشاره به مشارکت خوب صنوف با این طرح خاطر نشان کرد: در سطح شهرستان اراک بالغ بر ۱۰ هزار واحد صنفی مشمول تعطیلی می‌باشند و همکاری اصناف و بازاریان را با طرح تشدید محدودیت‌های کرونایی قابل قبول و ۸۵ درصد ارزیابی می‌شود.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده