تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۱۲۴۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارجاع ۳۵ پرونده تخلف اقتصادی به تعزیرات و پلمب ۲۲ واحد صنفی در آستارا

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا گفت: ۳۵ پرونده تخلف اقتصادی اصناف برای جریمه به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع و ۲۲ مغازه به دلیل نقض دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا پلمب شد.

به گزارش می‌متالز، محسن آهنی روز سه شنبه بیان کرد: در فروردین ماه، هزار و ۳۰۶ بار از واحد‌های صنفی بخصوص نانوایی‌ها توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا بازدید و ۳۵ پرونده تخلف با ۲۲۶ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۴۰۰ ریال میزان تخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی بیان کرد: در ماه گذشته به ۱۷ گزارش و شکایت مردمی رسیدگی شد و بیشترین تخلف بازاریان به ترتیب درج نشدن قیمت، گرانفروشی، صادر نشدن صورتحساب، عرضه خارج از شبکه و کم فروشی بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا گفت: ۵۲ گشت مستقل و ۱۰ گشت مشترک با ادارات در زمان یاد شده از سطح بازار انجام شد و نانوایان بر ممنوعیت استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز نظیر جوش شیرین توجه کنند.

آهنی افزود: طی هفته گذشته ۲۲ واحد صنفی که اغلب قلیانسرا بود، به دلیل نقض دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شد و با توجه به وضعیت نارنجی کرونا در آستارا فعالیت رستوران‌ها و واحد‌های غذاخوری باید بصورت بیرون بر باشد.

وی از شهروندان و گردشگران خواست، تخلفات اقتصادی را با تلفن ۱۲۴ اداره صنعت، معدن و تجارت یا با شماره ۰۱۳۴۴۸۱۹۷۶۷ واحد بازرسی اتاق اصناف اطلاع دهند.

شیوع ویروس کرونا در جهان خسارات جانی و مالی برجا گذاشته و بهترین راهکار مقابله با آن خودداری از حضور در اجتماعات و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود ۶ هزار واحد تجاری که اغلب در بازارچه ساحلی آن متمرکز شده، در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گیلان

عناوین برگزیده