تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۸
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۰۹۰۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اداره صمت:

اصناف مهریز سال گذشته ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت (صمت) شهرستان مهریز گفت: سال ۱۳۹۹ اصناف آسیب‌دیده از شیوع کرونا ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات برای بهبود کسب و کار‌های خود از بانک‌های عامل دریافت کردند.

به گزارش می‌متالز، سید محمدرضا حسینی‌منش عصر یکشنبه افزود: این تسهیلات طبق مقررات به ۱۰۰ نفر از صاحبان صنوف و کسبه با همکاری بانک‌های عامل پرداخت شد و پرداخت آن به اصناف با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری فرمانداری و اتاق اصناف سال گذشته در چارچوب اهداف دولت در شهرستان صورت گرفت.

این مسوول اظهار کرد:پرداخت تسهیلات بر حسب ضرورت برای کمک به اصناف خسارت دیده از این ویروس در سال جاری ادامه دارد و شاهد همکاری خوب نهاد‌های مختلف و اتاق اصناف در این مورد هستیم.

حسینی خاطرنشان کرد: پارسال علاوه بر ارایه تسهیلات نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و نظارت و بررسی مسایل و مشکلات جامعه زیرپوشش در شهر و مناطق روستایی اقدام شد و سرکشی به صنوف مختلف با همکاری سایر دستگاه‌ها و تقویت بعد نظارتی بر عملکرد‌ها جزو برنامه‌های محوری است که در ادامه فعالیت سال گذشته، امسال همچنان در منطقه ادامه دارد.

همچنین در ۲۸ فروردین‌ماه جاری مدیر کمیته امداد (ره) مهریز گفته بود: سال ۱۳۹۹ با همکاری خیران و از بودجه این نهاد ۲۰ میلیارد ریال به نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا در شهرستان پرداخت شد.

احمد ایزدی با بیان اینکه این بودجه به ۵۶ نفر از مددجویان واجد شرایط در شهر و بخش مرکزی پرداخت شد افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع مواد ضدعفونی از اقدامات این نهاد در سال گذشته بود.

این مسوول با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا ادامه دارد به اهمیت همکاری خیران نوعدوست با دولت و این نهاد اشاره کرد.

ایزدی یادآور شد: ۱۲ مرکز نیکوکاری شهری و روستایی با همکاری برخی نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی و جهادی برای رسیدگی به نیازمندان آماده ارایه خدمات است.

۸۷ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان یزد در ۲۴ شهر و بقیه در روستا‌ها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند که این نسبت در مناطق شهری و روستایی کشور‌های توسعه یافته ۶۰ به ۰، ۴ درصد است.

مهریز ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد، این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره‌های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می‌کنند مردم اصول سه گانه «شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از تردد‌ها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

منیع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد

عناوین برگزیده