تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۳
بازدید: ۳۵۵
کد خبر: ۲۰۶۳۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افتخار آفرینی جوانان زرندی با بومی سازی قطعات

‌می‌متالز - جوانان متخصص زرندی با بومی سازی، تعمیرات و رفع نقص در بویلر ناحیه کوره بلند فولاد زرند چرخ‌های صنعت تولید چدن را به گردش درآوردند.

به گزارش می‌متالز، علی صادق زاده فرماندار شهرستان زرند، بصورت سرزده از کارخانه‌های کک سازی و پالایش قطران (۱ و ۲) و همچنین کارخانه یک میلیون و هفتصد هزار تنی فولاد زرند ایرانیان بازدید کرد و طی گفتگو صمیمی با کارگران و مهندسان شیفت شب این واحد‌های صنعتی، از نزدیک مسائل و مشکلات آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

صادق زاده، فرماندار شهرستان زرند در حاشیه این بازدید گفت: طی چند روز قبل پس از آغاز به کار مراحل آماده سازی تولید چدن و پیش گرمایش کوره بلند در کارخانه فولاد زرند ایرانیان، قسمت بویلر کوره بلند دچار نقص فنی می‌گردد و از کار می‌ایستد، که این اتفاق در آغاز مراحل روشن شدن کوره و تولید آزمایشی چدن دور از انتظار نیست.

فرماندار زرند بیان داشت: پس از این نقص فنی، متخصصان و پیمانکاران خارجی حاضر در پروژه فولاد زرند ایرانیان برای رفع نقص و تعمیر این واحد مهلت سه ماه تعیین کردند، که متخصصان بومی وارد عمل شده و طی دو هفته با بومی سازی تعمیرات و رفع نقص در پیچیده‌ترین قسمت کوره بلند فولاد زرند ایرانیان، فعل «خواستن، توانستن است» را با غروری مثال زدنی صرف کردند.

او با اشاره به این موضوع که موفقیت در بومی سازی تعمیر کوره بلند با وجود گسترش سایه تحریم‌های ظالمانه آمریکا، نشانه همت و تلاش متخصصین بومی و زرندی است، افزود: در سال "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" این اقدام مهم در راه اندازی مجدد و رفع نقص در بویلر کوره بلند، حاصل کسب دانش روز و بومی سازی این صنعت به همت تلاشگران بومی شهرستان است که این موفقیت می‌تواند راهگشای کاهش وابستگی سایر صنایع فولادی کشور به متخصصان و تجهیزات خارجی نیز باشد.

صادق زاده گفت: ان شاءالله با یاری خداوند متعال و بدست متخصصان و کارگران جوان داخلی و بومی، با آغاز عملیات اجرایی مراحل آماده سازی تولید شمش چدن و پیش گرمایش کوره بلند، در آینده بسیار نزدیک شاهد افتتاح و بهره برداری کامل از کارخانه یک میلیون و هفتصد هزار تنی فولاد زرند ایرانیان با حضور عالی‌ترین مقامات اجرایی کشور باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده