تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۸
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۲۰۶۴۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاد دانشگاه:

افزایش تولید در گرو استفاده از ظرفیت‌های موجود است

‌می‌متالز - استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: افزایش تولید و ایجاد اشتغال مولد و مفید بر اساس شعار امسال و توصیه‌های مقام معظم رهبری در گرو استفاده درست از منابع و ظرفیت‌های داخل کشور است.

به گزارش می‌متالز، غلامحسین دشتی با بیان اینکه نامگذاری‌های سالانه توسط رهبری فرزانه انقلاب اسلامی دارای حکمت و بر اساس مصالح و نیاز‌های اساسی کشور مشخص و ارایه می‌شود افزود: باید از تمامی امکانات بالقوه کشور و نیرو‌های توانمند با مدیریت جهادی و انقلابی برای تحقق نامگذاری امسال استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این شعار راهبردی و موثر برای آینده کشور موضوع تعیین‌کننده محسوب می‌شود ادامه داد: باید برای موفقیت انقلاب اسلامی در عرصه تولید و اشتغال از همه ظرفیت‌ها در جای جای کشور بهره گرفت و ارزش‌نهادن به مردم و پیگیری حل مشکلات از اهمیت برخوردار است.

رییس مرکز راهبردی سپاه الغدیر یزد یادآور شد: زمانی به تولید و اشتغال مورد نیاز کشور می‌رسیم که حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان، بخش‌خصوصی و علاقه‌مندان برای ورود به این عرصه مهم توسط متولیان امر فراهم شود و مانع‌زدایی‌ها باید جدی گرفته شود.

دشتی تاکید کرد: استفاده از دانش روز و نیرو‌های خوش‌فکر دارای انگیزه خدمت در کنار امور فرهنگی و زمینه‌سازی و تبیین شعار امسال از دیگر مباحث مهمی است که تحقق آن به همت و همیاری مردم و مسوولان نیاز مبرم دارد و به امید خدا شاهد اجرا شدن منویات مقام معظم رهبری خواهیم بود.

وی از تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته و پارسال توسط بخش‌های مختلف برای تحقق نامگذاری‌ها قدردانی کرد و گفت: برای خنثی‌کردن جنگ اقتصادی استکبارجهانی بدون شک توجه به تولید و اشتغال در سال‌جاری از اهمیت خاصی برخوردار است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود.

معظم‌له تاکید کردند: تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است.

در استان یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحد‌ها مشغول کار هستند.

ازحدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می‌توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق (۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می‌شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور است و این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

منبع: پایگاه خبری معدن نیوز

عناوین برگزیده