تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۶۲۶۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با اجرای طرح اقتصاد مقاومتی

چادرملو برای ۹۸۷ نفر شغل ایجاد کرد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از اشتغال‌زایی برای ۹۸۷ نفر اشتغال در قالب 'طرح اقتصاد مقاومتی' در بخش مشاغل خرد و خانگی توسط چادرملو خبر داد و بیان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و با توجه شرایط تحریم ظالمانه کشور یکی از اقدامات موفق و تأثیرگذار در چادرملو در حوزهٔ مسئولیت‌های اجتماعی، مشارکت در پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و ایجاد مشاغل خانگی با هدف توانمندسازی خانواده‌های مستعد در جهت تقویت توان اقتصادی آن‌هاست.

به گزارش می‌متالز، مهندس 'ناصر تقی‌زاده' گفت: چادرملو با اراده‌ای جدی با آسیب‌شناسی تجارب گذشته، مدلی طراحی کرد که پس از بررسی و شناسایی خانواده‌های واجد شرایط و ارزیابی ظرفیت‌های موجود خانوار‌ها با مشارکت بانک قرض‌الحسنه رسالت اقدام به پرداخت وام‌های خوداشتغالی به خانواده‌های واجد شرایط در شهرستان‌های اردکان، بهاباد و ابرکوه نمود.

وی اظهار داشت: طی ۸ ماه فعالیت این ستاد، ۶۳۸ هستهٔ کارگاهی تشکیل گردید و به اشتغال‌زایی برای ۹۸۷ نفر در بخش مشاغل خرد و خانگی رسیده‌ایم.

تقی‌زاده اضافه کرد: برای این میزان اشتغال، ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات تخصیص یافت که تاکنون بیش از ۲۶۵ میلیارد ریال آن از سوی بانک به متقاضیان پرداخت‌شده است. به عبارتی برای راه‌اندازی هر کارگاه خانگی بالغ‌بر ۵۶۰ میلیون ریال وام پرداخت گردیده است.

عناوین برگزیده